Show simple item record

dc.contributor.authorPeters, Michael A.
dc.contributor.authorBesley, Tina
dc.date2016-04-22
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3867
dc.identifier10.17227/01212494.43pys49.68
dc.descriptionThis paper investigates the trope of the zombie and the recent upsurge in popular culture surrounding the figure of the zombie described as the “walking dead”. We investigate this trope and figure as a means of analyzing the “pedagogy of the walking dead” with particular attention to the crisis of education in the era of neoliberal capitalism. In particular we examine the professionalization and responsibilization of teachers in the new regulative environment and ask whether there is any room left for the project of critical education.eng
dc.descriptionEl artículo analiza la metáfora de los zombis y el interés que en la cultura popular rodea la figura del zombi, o del “muerto viviente”. Se analiza este tropo y figuracomo un medio para pensar la “pedagogía de los muertos vivientes”, esto significa: la crisis de la educación en la era del capitalismo neoliberal. En particular, son examinadas la profesionalidad y la responsabilización de los docentes en el nuevo entorno regulatorio, con el propósito de indagar las posibilidades de un proyecto de educación crítica.spa
dc.descriptionO artigo analisa a metáfora dos zumbis e o interesse que na cultura popular aumenta em torno da figura do zumbi, ou do “morto vivo”. Esta figura é analisada como um meio para pensar a “pedagogia dos mortos-vivos”, isso significa: a crise da educação na era do capitalismo neoliberal. Em particular, examinou-se o profissionalismo e a responsabilização dos professores no novo ambiente regulatório, com o objetivo de investigar se é possível um projeto de crítica da educação.por
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3867/3417
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3867/3418
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3867/6411
dc.rightsDerechos de autor 2016 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 43 (2015): Pedagogia y saberes 43; 49.68eng
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 43 (2015): jul-dic; 49.68spa
dc.source2500-6436
dc.source0121-2494
dc.titlePedagogies of the Walking Deadeng
dc.titlePedagogía de los muertos vivientesspa
dc.titlePedagogia dos mortos viventespor
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record