Show simple item record

dc.contributor.authorRubiano, Judith Andreaspa
dc.date.issued2016-07-01
dc.identifierhttp://revistas.upn.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/5818
dc.identifier10.17227/20271034.vol.9num.17bio-grafia125.136
dc.identifier.issn2619-3531
dc.identifier.issn2027-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/4368
dc.descriptionThis article is a reflection about the development of the project of teaching practice in Loreto Commercial Institute, with grades seventh A and seventh B during the academic year 2015 II. This project was carried out with the implementation of seven class protocols, in which the main methodological strategies were the development of workshops, dialogue of knowledge and educational outings. All this, in order to promote opportunities that contribute to recognition of the other and appropriation of biological concepts for knowledge and comprehension of the ecosystemic functions in El Burro wetland. On the other hand, a reflective analysis of the practice of teacher training from the achievements, difficulties and challenges that occurred during the development of pedagogical practice is done. eng
dc.descriptionEl presente artículo es una reflexión en torno al desarrollo del proyecto de práctica pedagógica en el Instituto Comercial Loreto, con los grados séptimo A y séptimo B, durante el periodo académico 2015 II. Dicho proyecto se llevó a cabo con la implementación de siete protocolos de clase, donde las principales estrategias metodológicas fueron el desarrollo de talleres, el diálogo de saberes y las salidas pedagógicas. Todo ello, con el fin de propiciar espacios que permitieran contribuir al reconocimiento del otro y a la apropiación de conceptos biológicos para la comprensión y el conocimiento de las funciones ecosistémicas del humedal El Burro.Por otro lado, se hace un análisis reflexivo de la praxis del maestro en formación desde los logros, las dificultades y los retos que se dieron durante el desarrollo de la práctica pedagógica.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospa
dc.publisherEditorial Universidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.upn.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/5818/4802
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceBio-grafía Escritos sobre la biología y su enseñanza; Vol. 9 Núm. 17 (2016): jul-dic; 125.136spa
dc.source2027-1034spa
dc.titleWhat Implications Does Pedagogical Practice Have for Biological Concepts Appropriation and Recognition of the Other in un Urban School Context? A Tour for Pedagogical Practice: Learning to Be a Teacher from the Reflection of my Taskspa
dc.title¿QUÉ IMPLICACIONES TIENE LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA PARA LA APROPIACIÓN DE CONCEPTOS BIOLÓGICOS Y EL RECONOCIMIENTO DEL OTRO EN UN CONTEXTO ESCOLAR URBANO? UN RECORRIDO POR LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA: APRENDIENDO A SER MAESTRA DESDE LA REFLEXIÓN DE MI QUEHACERspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0