xmlui.custom.rm-title
Date
2016-07-01Author
Rubiano, Judith Andrea
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.upn.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/5818Metadata
Show full item recordAbstract
This article is a reflection about the development of the project of teaching practice in Loreto Commercial Institute, with grades seventh A and seventh B during the academic year 2015 II. This project was carried out with the implementation of seven class protocols, in which the main methodological strategies were the development of workshops, dialogue of knowledge and educational outings. All this, in order to promote opportunities that contribute to recognition of the other and appropriation of biological concepts for knowledge and comprehension of the ecosystemic functions in El Burro wetland. On the other hand, a reflective analysis of the practice of teacher training from the achievements, difficulties and challenges that occurred during the development of pedagogical practice is done. El presente artículo es una reflexión en torno al desarrollo del proyecto de práctica pedagógica en el Instituto Comercial Loreto, con los grados séptimo A y séptimo B, durante el periodo académico 2015 II. Dicho proyecto se llevó a cabo con la implementación de siete protocolos de clase, donde las principales estrategias metodológicas fueron el desarrollo de talleres, el diálogo de saberes y las salidas pedagógicas. Todo ello, con el fin de propiciar espacios que permitieran contribuir al reconocimiento del otro y a la apropiación de conceptos biológicos para la comprensión y el conocimiento de las funciones ecosistémicas del humedal El Burro.Por otro lado, se hace un análisis reflexivo de la praxis del maestro en formación desde los logros, las dificultades y los retos que se dieron durante el desarrollo de la práctica pedagógica.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional