Show simple item record

dc.contributor.authorPuentes Echeverri, Martha Luciaspa
dc.contributor.authorValbuena Ussa, Édgar Orlayspa
dc.date.issued2010-07-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/816
dc.identifier10.17227/20271034.vol.3num.5bio-grafia83.101
dc.identifier.issn2619-3531
dc.identifier.issn2027-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/4206
dc.description.abstractA partir del análisis documental de fuentes especializadas en Didáctica de las Ciencias, se propone un sistema de categorías para la realización de análisis didáctico de los Trabajos Prácticos (TP) en la enseñanza de la Biología. Las categorías propuestas son: naturaleza, finalidad, aspectos metodológicos, evaluación, y relación con aspectos epistemológicos de la Biología y de las Ciencias. Dadas las características del sistema propuesto, éste posibilitala realización de estudios sobre caracterización de TP, estructuración de TP, análisis en la planificación y desarrollo de TP, reflexiones sobre el conocimiento didáctico del contenido biológico en profesores.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospa
dc.publisherEditorial Universidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/816/806
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceBio-grafía; Vol. 3 Núm. 5 (2010): jul-dic; 83.101spa
dc.subjectTrabajos prácticosspa
dc.subjectEnseñanza de la biologíaspa
dc.subjectAnálisis didácticospa
dc.titleSistema de categorias para análisis didáctico de los trabajos prácticos en la enseñanza de la biologia.spa
dc.subject.keywordsPractical workseng
dc.subject.keywordsBiology teachingeng
dc.subject.keywordsPedagogical analysiseng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.title.translatedCategory system for analysis of practical training in the teaching of biology.eng
dc.description.abstractenglishFrom the documentary analysis of specialized sources in Science education, a category system is proposed for the execution of practical works didactic analysis in Biology teaching. The suggested categories are: nature, aim, methodological aspects, assessment and connection with epistemological aspects of Biology and Sciences. Given the characteristics of the proposed system, thisenables the carrying out of studies about the characterization of practical works, their structure, analysis in the planning and development of practical works, reflections upon the pedagogicalknowledge of the biological content in teachers.eng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0