Show simple item record

dc.contributor.authorCastro, Luis Albertospa
dc.contributor.authorCerón, Hugo Enriquespa
dc.contributor.authorCárdenas, Alejandro Cortésspa
dc.contributor.authorBustamante, Marcela Ortegaspa
dc.contributor.authorCárdenas Aldana, Ivone Ximenaspa
dc.contributor.authorMoreno, Manuela Alfarospa
dc.contributor.authorGallego Giraldo, Néstorspa
dc.contributor.authorArias, Javier Ricardospa
dc.contributor.authorSuárez, Juan Camilospa
dc.contributor.authorCorredor, Fabián Camilospa
dc.date.accessioned2017-12-13T22:23:51Z
dc.date.available2017-12-13T22:23:51Z
dc.date.issued2015-01-02
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PPDQ/article/view/3729
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/7035
dc.descriptionLa migración de las tecnologías de la información y la comunicación (tic) hacia las tecnologías para el aprendizaje y el conocimiento (tac) y, aún más, hacia las tecnologías para el empoderamiento y la participación (tep) está generando cambios radicales en los procesos de aprendizaje escolar tradicional. Este artículo presenta los resultados obtenidos en el diseño, planeación e implementación de la primera evaluación virtual bimestral del ciclo V, en la Institución Educativa Distrital Rafael Bernal Jiménez, con el fin de incentivar el uso de las tic y la formación autorregulada y responsable en los procesos de aprendizaje, a través del aula virtual Casquete de Esfera Perforada (http://casquetedeesferaperforada.com/plataforma2/).spa
dc.descriptionMigration of Information and Communication Technologies (ICT) towards Learning and Knowledge Technologies (tac for its meaning in Spanish) and even more, towards Empowerment and Participation Technologies (tep for its meaning in Spanish), are generating radical changes in traditional school learning processes. Therefore, the article presents the results obtained in the design, planning and implementation of the first Bimonthly Virtual Assessment for the 5th cycle in the Educational District Institution (IED) Rafael Bernal Jiménez, in order to encourage the use of ict and a responsable and self-regulated training for learning processes through the Virtual Classroom Casquete de Esfera Perforada (http://casquetedeesferaperforada. com/plataforma2/).eng
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherPPDQ Boletínspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PPDQ/article/view/3729/3274
dc.sourcePPDQ Boletín; Núm. 53 (2015): PPDQ Boletínspa
dc.source0122-7866spa
dc.subjecttic; tac; tep; ambientes de aprendizaje; aprendizaje no lineal; aula virtual Casquete de Esfera Perforada; evaluación bimestralspa
dc.subjectTIC; TAC (for its meaning in Spanish); TEP (for its meaning in Spanish); Learning Environments; Nonlinear Learning; Virtual Classroom: Perforated Sphere Cap; Bimonthly Evaluationspa
dc.titlePrimera evaluación bimestral bajo ambientes virtuales realizada al ciclo V de la I.E.D. Rafael Bernal Jiménez. “Por la transformación pedagógica"spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record