Show simple item record

dc.contributor.authorArias, Luz Daryspa
dc.date2012-07-01
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1725
dc.identifier10.17227/01234870.36folios51.76
dc.descriptionThis article presents the results of a research study conducted with a group of in training teachers. This research, based on theoretical constructs such as teacher’s ICT competences, teacher professional development in ICTs in Colombia, ICT mediated language teaching and learning, and Web 2.0 applied to language teaching and learning, revealed the efficiency of tools such as podcasts, blogs, microblogs and wikis in the professional development of a group of future teachers in three aspects: technologic, pedagogic and linguistic. The analysis of the data collected through interviews, students’ documents (blogs, microblogs, and podcasts), and a pretest and a postest evidenced the need to improve the teacher professional development policies of the country so as to educate teachers to meet the demands of a technology mediated learning and teaching language process, and helped determine that the students improved their knowledge and use of the tools, and changed their attitudes and perceptions of the tools. It was also determined that the students improved their command of English both orally and in written form.eng
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados de un estudio de investigación desarrollado con estudiantes de licenciatura en inglés de la Universidad Pedagógica Nacional, la cual se fundamentó en constructos teóricos relativos a las competencias de docentes en TIC y desarrollo profesional docente de las TIC en Colombia, enseñanza aprendizaje de lenguas mediados por TIC, y la Web 2.0 aplicada a la enseñanza de la lengua, y que permitió comprobar la eficiencia de herramientas como podcasts, blogs, microblogs y wikis en el desarrollo profesional de un grupo de futuros docentes de inglés en tres aspectos: Tecnológico, pedagógico y lingüístico. La información recogida a través de entrevistas, documentos de los estudiantes publicados en la red, y un pretest y un pos test evidenció la necesidad de mejorar las políticas de desarrollo profesional docente con el fin de formar al profesorado de inglés de bachillerato de forma más acorde con la situación actual respecto a la enseñanza de idiomas mediante el uso de la tecnología, a la vez que permitió comprobar que los participantes del estudio mejoraron su conocimiento y uso de las herramientas, cambiaron su actitud y percepción de las mismas al considerarlas herramientas pedagógicas que cumplen un rol en la educación y mejoraron el dominio de la lengua oral y escrita.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1725/1671
dc.rightsDerechos de autor 2013 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 36 (2012): jul-dic; 51.76spa
dc.sourceRevista Folios; No 36 (2012): jul-dic; 51.76spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleImpact of a Web 2.0 Mediated Course in the Professional Development of a Group of Future English Teachersspa
dc.titleImpacto de un curso mediado por la Web 2.0 en el desarrollo profesional de un grupo de futuros docentes de inglésspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record