Youtube videos : fostering speaking fluency within a Situated learning framework.
xmlui.custom.rm-title
Date
2023Author
Sanmartín Gómez, Juan David
Director / Asesor / Tutor
Montaño Moreno, Johanna
Metadata
Show full item recordAbstract
La siguiente propuesta de innovación pedagógica y didáctica tiene como objetivo fomentar la
fluidez del habla a través de la implementación de videos de YouTube dentro de un marco de
aprendizaje situado. Este estudio busca mejorar la fluidez del habla de los estudiantes del 5º ciclo
de un colegio público en Bogotá. Así, esta propuesta fue organizada y diseñada en cuatro fases:
investigación inicial, planificación, implementación y análisis. En consecuencia, a través de un
conjunto de planes de clase, junto con materiales didácticos y tareas, los estudiantes explorarán la
competencia oral mientras se dedican a actividades de fluidez del habla situadas. Finalmente, este
documento presenta las conclusiones, implicaciones y consideraciones relativas a futuras
propuestas para esta metodología.
Abstract
The following proposal of pedagogic and didactic innovation aims to foster speaking fluency
through the implementation of YouTube videos within a situated learning framework. This study
pursues to improve the speaking fluency of students of the 5th cycle from a public school in Bogotá.
Thus, this proposal was organized and designed in four phases, initial research, planning,
implementation, and analysis. Consequently, through a set of lesson plans along with didactic
materials and tasks, students will explore oral competence while they are engaged in situated
speaking fluency activities. Finally, this document presents the conclusions, implications, and
considerations regarding future proposals for this methodology.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras