
Date
2015-09-01Author
Arias Gómez, Diego H.
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3158Metadata
Show full item recordAbstract
DOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.42folios29.41This article seeks to analyze the relationship between teaching recent history and moral training in Colombia. For this purpose recent history, teaching and moral training are first conceptualized. Furthermore, some results from a study based on the youth are showed which proves that moral configuration works as a filter in learning history at school, particularly as it relates to violence in recent decades. El presente artículo busca profundizar en la relación entre la enseñanza de la historia reciente en Colombia y la formación moral. Para tal efecto conceptualiza inicialmente sobre historia reciente, sobre su enseñanza y sobre la formación moral. Además se exponen algunos resultados de un estudio situado con jóvenes que pone en evidencia la configuración moral como filtro para el aprendizaje de la historia en la escuela, especialmente la relacionada con la violencia de las últimas décadas.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [475]