Show simple item record

dc.contributor.authorRuiz Silva, Alexanderspa
dc.contributor.authorPrada Londoño, Manuelspa
dc.date2015-04-20
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:44Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:44Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2943
dc.identifier10.17227/01234870.41folios23.35
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8633
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.41folios23.35This paper focuses especially on the imagination of children and their written expression. An action-research project about children as subjects of rights was carried out, where the centerpiece were the stories written by fourth graders (mostly 8 years old) from a public elementary school in Bogotá. The stories talked around children’s violated, defiled, screened, and, in some cases, restored rights. The different sections of the paper refer to aspects concerning the origin, context, basis, and development of this pedagogical-research experience, as well as the main findings, which could not be other than the same literary production of the children who participated in the experience.eng
dc.descriptionEste texto se centra de manera especial en la imaginación de los niños y su expresión escritural. El eje central de las historias de alumnos de cuarto grado de básica primaria (ocho años, en su gran mayoría) de la escuela pública en Bogotá en la que se llevó a cabo el proyecto de investigación–acción sobre el niño como sujeto de derechos giró justamente en torno a los derechos vulnerados, mancillados, defendidos y, en algunos casos, restaurados a la infancia. Los distintos apartados del escrito dan cuenta de elementos relacionados con el origen, contexto, fundamentos y proceso de esta experiencia pedagógica–investigativa, así como de sus principales resultados, que no podrían ser otros que la misma producción escritural de los niños participantes.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2943/2649
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 41 (2015): ene-jun; 23.35spa
dc.sourceRevista Folios; No 41 (2015): Folios; 23.35spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleThe Child as a Subject of Rights and Children’s Literary Writingspa
dc.titleEl niño como sujeto de derechos y la escritura literaria infantilspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record