Show simple item record

dc.contributor.authorPalacios Mena, Nilsenspa
dc.contributor.authorChapetón, Claudia Marcelaspa
dc.date2014-12-03
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:44Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:44Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2829
dc.identifier10.17227/01234870.40folios125.138
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8632
dc.descriptionThis action research study examines the factors that influence student participation when songs with social content are utilised in the EFL classroom. The study proposes the use of English songs as a situated social practice under the perspective of critical pedagogy. The study was done in the 11th English class of a public high school located in the south of Bogota, Colombia. Data was collected through field observations, semistructured interviews, questionnaires and artefacts made by the students. The results indicate that factors relate to the songs and the students themselves. The study suggests that providing different opportunities for students to explore different dimensions of literacy that go beyond the linguistic aspects of a foreign language can encourage meaningful participation and interest in learning English as a Foreign Language.eng
dc.descriptionEste estudio de investigación-acción examina los factores que influyen en la participación de los estudiantes en la clase de inglés como lengua extranjera cuando se hace uso de canciones con contenido social. El estudio propone el uso de canciones en inglés como práctica social situada desde la perspectiva de la pedagogía crítica. El estudio se desarrolló en un colegio público localizado al sur de Bogotá, Colombia, en la clase de inglés en secundaria. Los datos fueron recolectados a través de observaciones de campo, entrevistas semi-estructuradas, cuestionarios y artefactos producidos por los estudiantes. Los resultados indican que los factores se relacionan con las canciones y con los estudiantes mismos. El estudio sugiere que ofrecer oportunidades en las cuales los estudiantes exploran diferentes dimensiones de alfabetización que van más allá de los aspectos lingüísticos de la lengua extranjera, puede motivar una participación significativa e interés en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2829/2558
dc.rightsDerechos de autor 2014 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 40 (2014): jul-dicspa
dc.sourceRevista Folios; No 40 (2014): Foliosspa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleThe Use of English Songs with Social Content as a Situated Literacy Practice: Factors that Influence Student Participation in the EFL Classroomspa
dc.titleLa utilización de canciones en inglés con contenido social como práctica situada: factores que influyen en la participación de los estudiantes en la clase de inglés como lengua extranjeraspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record