Show simple item record

dc.contributor.authorNieves Basulto, Yudeniaspa
dc.contributor.authorColunga Santos, Silviaspa
dc.date2014-12-03
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:43Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:43Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2824
dc.identifier10.17227/01234870.40folios45.55
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8629
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.40folios45.55As a scientific result, this educative strategy was designed to encourage motivation of the part-time students of the Sociology career in the Municipal University Center of Vertientes. The strategy´s main goals are promoting internal and extra activities that allow students to get interested in the career, its characteristics and the connections with their own specific area, as well as its social importance and the material and spiritual benefits related to this specialty. The student with the help of his mentor will be able to relate his professional and personal project with his own career and his future performance as a professional. Due to the application of this strategy in the university educative practice, the students will play gradually an active role in the way they will perform as professionals in the future. They will be also advised by their own mentors and guide professors taking into consideration this last aspect.eng
dc.descriptionLa estrategia educativa que se presenta como resultado científico está orientada a fortalecer la motivación profesional del estudiantado de la carrera de sociología en condiciones de semipresencialidad en el Centro Universitario Municipal (CUM) de Vertientes, provincia de Camagüey. La misma incluye tareas a desarrollar dentro y fuera del aula, que permiten al estudiante conocer la carrera, sus modos de actuación, la vinculación con la especialidad desde su propia área de acción, la utilidad social de la profesión y a identificar los beneficios materiales y espirituales que se derivan del ejercicio de la misma. El estudiante, desde la mentoría, relacionará su proyecto de vida personal y profesional con la carrera que cursa y el futuro ejercicio de esta. Como resultado de la introducción de la estrategia en la práctica educativa universitaria, los alumnos asumirán, paulatinamente, un papel activo y serán orientados por los mentores y profesor guía en relación con su desarrollo profesional.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2824/2553
dc.rightsDerechos de autor 2014 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 40 (2014): jul-dicspa
dc.sourceRevista Folios; No 40 (2014): Foliosspa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleEducative Strategy for the Development of Professional Motivation in Students of Sociologyspa
dc.titleEstrategia educativa para el desarrollo de la motivación profesional en los estudiantes de sociologíaspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record