Show simple item record

dc.contributor.authorOrdoñez, Claudia Lucíaspa
dc.date2012-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:41Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:41Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1722
dc.identifier10.17227/01234870.36folios3.22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8599
dc.descriptionIn order to achieve bilingualism in the students of a private school in a medium-sized city in Colombia, a totally monolingual context, I and a group of professionals in the institution designed a curriculum based on authentic communicative performances, connecting developments in Spanish and English. I directed parallel qualitative research on its impact during the first year of its use, revealing great changes in the language learning environments in the school and a variety of levels of understanding of this founding principle among the teachers. This diversity in understanding comes almost exclusively from the authentic pedagogical performance of radically changing conceptions and practices of what has to happen in the classroom.eng
dc.description  Buscando el bilingüismo en estudiantes de un colegio privado de ciudad intermedia en Colombia, un contexto totalmente monolingüe, diseñé y puse en práctica -con un grupo de profesionales de la institución- un currículo basado en desempeños auténticos comunicativos , que conecta desarrollos en español e inglés. Dirigí paralelamente una investigación cualitativa sobre su impacto durante el primer año de su uso, que revela grandes cambios en los ambientes de aprendizaje de lengua en el colegio y una diversidad de niveles de comprensión de este principio fundante del currículo entre los maestros. Esta diversidad de comprensión tiene la particularidad de provenir casi exclusivamente del desempeño auténtico pedagógico, de cambiar radicalmente sus concepciones y prácticas de aulaspa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1722/1684
dc.rightsDerechos de autor 2013 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 36 (2012): jul-dic; 3.22spa
dc.sourceRevista Folios; No 36 (2012): jul-dic; 3.22spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleEducation for Bilingualism and Teacher Learning: Understanding Authentic Performances as Pedagogical Practice Changesspa
dc.titleEducación para el bilingüismo y aprendizaje de maestros: comprensión del desempeño auténtico en la acción de cambiar prácticas pedagógicasspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record