Show simple item record

dc.contributor.authorAldana, Nathaly
dc.contributor.authorCárdenas, Melba Libia
dc.date2011-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:39Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:39Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/877
dc.identifier10.17227/01234870.34folios57.75
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8589
dc.descriptionNowadays the development of networking on the part of teachers is promoted in order to work with agendas built in a collaborative, continuous, and flexible way, as well as in accordance with teachers’ needs. We report on qualitative research of five English teachers in public schools in Bogotá. They took part in a professional development programme and met in study groups in order to conduct an action research project. At the end of the programme the teachers started working as a net with the intent to continue their professional development. Information gathered through journals, surveys, and interviews allowed us to identify factors associated with the continuity of the study groups which emerged in the professional development programme as well as some implications for networking.eng
dc.descriptionEn la actualidad se promueve la formación de redes de docentes para trabajar en agendas construidas de manera colaborativa, continua, flexible, y conforme a sus necesidades. Reportamos una investigación cualitativa con cinco profesoras de inglés de colegios públicos de Bogotá participantes en un programa de formación permanente. Los profesores conformaron grupos de estudio para realizar un proyecto de investigación-acción. Al concluir dicho programa, las docentes iniciaron un trabajo en red, tendiente a continuar su desarrollo profesional. La información recolectada a través de diarios, cuestionarios y entrevistas, permitió determinar los factores que se asocian a la continuidad de los grupos de estudio que surgieron en el programa de formación permanente, así como algunas implicaciones para el trabajo en red.spa
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/877/904
dc.rightsDerechos de autor 2012 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 34 (2011): jul-dic; 57.75spa
dc.sourceRevista Folios; No 34 (2011): jul-dic; 57.75eng
dc.source0120-2146
dc.source2462-8417
dc.titleAn English teachers’ network: is it a possibility for continuing study groups?eng
dc.titleRed de docentes de inglés: ¿una posibilidad para la continuidad de grupos de estudio?spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record