Show simple item record

dc.creatorGonzález Martinez, Henry
dc.creatorViveros Granja, David Jacovo
dc.date2010-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:38Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:38Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/621
dc.identifier10.17227/01234870.32folios141.158
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8585
dc.descriptionThe present article reports a research project developed by the HIMINI research group, entitled “The Impact of a Hypermedial Environment on the Understanding and Production Processes of Verbal Artistic Texts by Students of Fifth Grade at Primary School”. The main aim of this study is to investigate the effects that a hypermedial environment, produced by this research group, may have on the fifth grade students’ learning of literature. The artistic texts that are central to this study are Short-short Stories and flash fiction. The main findings suggest that there is progress in the understanding and production of these types of literary texts, that the digital gap among the students who used the hipermedial environment is reduced, and that it fosters colective virtual intelligence with literary purposes.en-US
dc.descriptionEl presente artículo busca dar a conocer uno de los proyectos de investigación del grupo HIMINI3, titulado: “Impacto de un Ambiente Hipermedial en los procesos de comprensión y producción de texto artístico verbal de estudiantes de grado quinto de educación básica primaria”, cuyo objetivo es indagar acerca de los efectos que tiene un Ambiente Hipermedial, producido por este grupo, en el aprendizaje de la literatura de los niños del grado mencionado. El núcleo artístico del dispositivo es el minicuento o la minificción, y entre los resultados más relevantes se pueden señalar: el progreso en la comprensión y producción de texto artístico breve, la disminución de la brecha digital entre los usuarios estudiantiles y el fomento de una inteligencia colectiva virtual con intención literariaes-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/621/603
dc.rightsDerechos de autor 2011 Revista Folioses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceFolios; Núm. 32 (2010): jul-dic; 141.158es-ES
dc.sourceRevista Folios; No 32 (2010): jul-dic; 141.158en-US
dc.source0120-2146
dc.source2462-8417
dc.titleThe playful learning of literature in children of primary school, supported by technological devices as hypermedial environmentsen-US
dc.titleEl aprendizaje lúdico de la literatura en niños de educación básica primaria, apoyado en dispositivos tecnológicos como los Ambientes Hipermedialeses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record