Show simple item record

dc.contributor.authorChapetón, Claudia Marcelaspa
dc.date2010-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:38Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:38Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/620
dc.identifier10.17227/01234870.32folios125.140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8584
dc.descriptionThis article reports research investigating instances of linguistic metaphor in contextualized corpus data. Since the issue of metaphor identification in naturally-occurring data has been reason of current debate among cognitive and applied linguists, this paper focuses particularly on the process of identification of this type of language in corpus data and proposes a combined procedure for metaphor identification. The findings inform about the presence and word class of metaphorical language in the argumentative writing of EFL university students. Implications and directions for future research are highlighted.eng
dc.descriptionEste artículo reporta un estudio de instancias de lenguaje metafórico en datos contextualizados enmarcados en la lingüística del corpus. Dado que el problema de la identificación del lenguaje metafórico se ha constituido como causa de debate entre estudiosos de la lingüística cognitiva y la lingüística aplicada, este artículo se enfoca principalmente en los procesos de identificación de este tipo de lenguaje en datos auténticos de corpus, y propone un procedimiento combinado aplicable a este tipo de análisis. Los resultados informan acerca de la presencia del lenguaje metafórico y su clasificación gramatical en textos argumentativos escritos por estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera. El artículo discute las implicaciones de este estudio y propone posibles direcciones para futuras investigacionesspa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/620/602
dc.rightsDerechos de autor 2011 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 32 (2010): jul-dic; 125.140spa
dc.sourceRevista Folios; No 32 (2010): jul-dic; 125.140spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleMetaphor Identification in EFL Argumentative Writing: A Corpus-driven Studyspa
dc.titleIdentificación de Lenguaje Metafórico en textos argumentativos en inglés como lengua extranjera: un estudio de corpusspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record