Show simple item record

dc.contributor.authorMartinez Boom, Albertospa
dc.date2016-01-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:35Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:35Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RCE/article/view/3775
dc.identifier10.17227/01203916.70rce305.317
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8581
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01203916.70rce305.317Attending the current education crisis at universities indicates a possibility for the author to question and rethink the ethical and political possibilities of their own university project. The article describes some of the mutations and changes in and experience that the paths of the learning society have produced, but it doesn’t consent to accepting them it also tries to reflect on them from a single perspective: the question of value, and the need to provide an assessment. This critical point of view opens the space for the conservation of traditions and practices that could legitimize the social role of university itself.eng
dc.descriptionAsistir a la crisis de la formación en la universidad actual denota para el autor una posibilidad de interrogación y de repensamiento sobre las posibilidades éticas y políticas del propio proyecto universitario. El artículo describe algunas de las mutaciones y cambios que sobre la formación y la experiencia han producido los derroteros de la sociedad del aprendizaje, pero no se complace con aceptarlos sino que intenta reflexionar sobre ellos desde un lugar singular: la cuestión del valor y la exigencia de dotarlas de valoración. Este punto de vista crítico sugiere un espacio para la conservación de tradiciones y prácticas susceptibles de legitimar el lugar social de la propia universidad.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RCE/article/view/3775/3355
dc.rightsDerechos de autor 2016 Revista Colombiana de Educaciónspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceRevista Colombiana de Educación; Núm. 70 (2016): Lo público y lo privado en los sistemas educativos: diferencias, tensiones y equilibrios; 305.317spa
dc.sourceRevista Colombiana de Educación; No 70 (2016): Lo público y lo privado en los sistemas educativos: diferencias, tensiones y equilibrios; 305.317spa
dc.source2323-0134spa
dc.source0120-3916spa
dc.titleTraining and Experience at the Universityspa
dc.titleFormación y experiencia en la universidadspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record