Show simple item record

dc.contributor.authorRíos Beltrán, Rafaelspa
dc.date2018-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:22Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:22Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/8168
dc.identifier10.17227/pys.num49-8168
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8542
dc.descriptionHistorical research on pedagogical practice in Colombia is a methodological and conceptual work that has enabled the unveiling of the teacher as a subject of pedagogical knowledge and the postulation of teaching as an object and practice of knowledge, which has made it possible to move beyond an instrumentalist view. The research paper aims to show the context through which the pedagogical practical notion emerges in the History of Pedagogical Practice Group (ghpp), not as a finished academic experience but as a research experience in the field of pedagogy in Colombia.eng
dc.descriptionLa indagación histórica acerca de la práctica pedagógica en Colombia es un trabajo metodológico y conceptual que ha posibilitado el develamiento del maestro como sujeto de saber pedagógico y la postulación de la enseñanza como un objeto y una práctica de saber, con lo cual se supera su mirada instrumentalista. Este artículo de investigación pretende mostrar el contexto a través del cual surge la noción práctica pedagógica, al interior del Grupo Historia de la Práctica Pedagógica (ghpp), no como una experiencia académica acabada, sino como una experiencia de investigación en el campo de la pedagogía en Colombiaspa
dc.descriptionA pesquisa histórica em torno da prática pedagógica na Colômbia é um trabalho metodológico e conceitual que possibilita a compreensão do professor como sujeito do saber pedagógico e a postulação do ensino como objeto e como prática do saber, perspectiva que supera o aspecto instrumental. O artigo mostra o contexto através do qual a noção prática pedagógica surge, não como uma experiência acadêmica terminada, mas como experiência de pesquisa dentro do grupo História da prática pedagógica (ghpp), no campo da pedagogia na Colômbia.por
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/8168/6377
dc.rightsDerechos de autor 2018 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 49 (2018): jul-dic; 27.40spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 49 (2018): jul-dic; 27.40spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titlePedagogical Practice as a Tool to Historicize Pedagogy in Colombiaspa
dc.titleLa práctica pedagógica como herramienta para historiar la pedagogía en Colombiaspa
dc.titleprática pedagógica: ferramenta para historicizar a pedagogia na Colômbiaspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record