The Zoom. Obra multinivel de teatro musical para potencializar habilidades mediante la práctica en conjunto en niños de 5 - 15 años.
View/ Open
xmlui.custom.rm-title
Date
2017Author
Puerta Velásco, Sara Inés
Director / Asesor / Tutor
Rojas, Néstor Uriel
Londoño La Rotta, Esperanza
Metadata
Show full item recordAbstract
La práctica en conjunto es uno de los medios que ayuda al estudiante de un instrumento en particular, desarrollar habilidades sociales, musicales y a poner en función de una producción artística conocimientos. En algunos de estos grupos se excluye a quienes no poseen el nivel musical requerido, esperando hasta que el ejecutante pueda mejorar y pertenecer a dicho grupo. Cuando esta exclusión y/o deserción sucede en edades tempranas de formación además, se violenta la esencia del niño. Por ello es necesario diseñar un repertorio que incluya y fortalezca todos los niveles de desarrollo de sus miembros en busca de un desarrollo integral. Esta investigación pretende a través del análisis y la experimentación diseñar una propuesta de repertorio para Teatro Musical, buscando a partir de la interdisciplinaridad fortalecer habilidades musicales. Para ello a partir de la revisión documental y entrevistas a especialistas se aborda la reflexión de la práctica como proceso formativo y las formas de composición para procesos en formación. De la misma manera se hace un análisis estructural para determinar las características de un musical, con el fin de proponer una clasificación de los números musicales para encontrar qué elementos sirven para la composición de la propuesta final; a esta se llega por medio de un proceso experimental con dos arreglos contrastantes y un sistematizado proceso de composición.
Abstract
The practice in group is is one of the means that helps the student of a particular the reflection of the practice as a formative process and the forms of composition for processes in formation are addressed. In the same way a structural analysis is made to determine the characteristics of a musical, in order to propose a classification of the musical numbers to find what elements are used for the composition of the final proposal; This is reached through an experimental process with two contrasting arrangements and a systematized composition process.instrument, develop social skills, musical and put in function of an artistic production knowledge. Some of these groups exclude those who do not have the required musical level, waiting until the performer can improve and belong to that group. When this exclusion and / or desertion occurs at an early age of formation, the essence of the child is violated. Therefore, it is necessary to design a repertoire that includes and strengthens all levels of development of its members in search of an integral development. This research aims through analysis and experimentation to design a repertoire proposal for Musical Theater, seeking from the interdisciplinarity to strengthen musical abilities. For this purpose, from the documentary review and interviews with specialists, the reflection of the practice as a formative process and the forms of composition for processes in formation are addressed. In the same way a structural analysis is made to determine the characteristics of a musical, in order to propose a classification of the musical numbers to find what elements are used for the composition of the final proposal; This is reached through an experimental process with two contrasting arrangements and a systematized composition process.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Música
Fuente
Collections
- Licenciatura en Música [730]