Show simple item record

dc.creatorMarín Díaz, Dora Lilia
dc.date2003-07-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6167
dc.identifier10.17227/01212494.19pys43.52
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/7618
dc.descriptionThe diverse documents produced and elaborated documents concerning to the teachers and students of the ENSNSP research during the previous accreditation and quality processes, were constituted in sources for the reflection around three aspects: The first one, the character and place of the Normal School inside the Colombian Educational System in attention to the political and normative mark; the second, the proposed postures by the Research Centers, the education schools, the advisers and experts, on what was due to be the research in these institutions former of teachers; finally, the appropriation types, senses and research questions that gave an account of the research exercises advance until the moment in the Normal School. These reflections allowed the construction of a posture in front of research that allowed to redefine the curricular structure in the perspective of the strengthening of the initial, complementary and continuous forming of teachers in the institution.en-US
dc.descriptionLos diversos documentos producidos y elaborados a propósito de la investigación por maestros y estudiantes de la ENSNSP durante los procesos de acreditación previa y de calidad, se constituyeron en fuentes para la reflexión alrededor de tres aspectos: El primero, el carácter y lugar de la Escuela Normal dentro del Sistema Educativo Colombiano en atención al marco político y normativo; el segundo, las posturas propuestas por los Centros de investigación, las facultades de educación y los Asesores y expertos, sobre lo que debía ser la investigación en estas instituciones formadoras de maestros; finalmente, los tipos de apropiación, sentidos y preguntas de investigación que daban cuenta de los ejercicios de investigación adelantados hasta el momento en la Escuela Normal. Estas reflexiones permitieron la construcción de una postura frente a la investigación que permitió redefinir la estructura curricular en la perspectiva del fortalecimiento de los procesos de formación inicial, complementaria y continuada de maestros en la institución.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6167/5123
dc.rightsDerechos de autor 2017 Pedagogía y Sabereses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourcePedagogía y Saberes; No. 19 (2003): jul-dic; 43.52en-US
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 19 (2003): jul-dic; 43.52es-ES
dc.sourcePedagogía y Saberes; n. 19 (2003): jul-dic; 43.52pt-BR
dc.source2500-6436
dc.source0121-2494
dc.subjectEscuela Normal Superiorspa
dc.subjectMaestrosspa
dc.subjectEstudiantesspa
dc.subjectInvestigaciónspa
dc.subjectFacultades de educación. acreditación.spa
dc.titleInvestigación y formación de docentes en la Escuela Normal Superior. Análisis y perspectivas.spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywordsNormal High Schooleng
dc.subject.keywordsTeacherseng
dc.subject.keywordsStudentseng
dc.subject.keywordsResearcheng
dc.subject.keywordsEducation Schoolseng
dc.subject.keywordsAccreditationeng


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Pedagogía y Saberes [688]
    Discusión y difusión de estudios y reflexiones sobre la pedagogía y su relación con otros saberes y disciplinas como la didáctica y las ciencias de la educación

Show simple item record