Show simple item record

dc.contributor.authorGramigna, Anitaspa
dc.contributor.authorDelgado Granados, Patriciaspa
dc.date2015-02-28
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3314
dc.identifier10.17227/01212494.41pys75.83
dc.descriptionThe article compares the neurobiological paradigm, of scientific matrix, with the pedagogical paradigm, of humanistic cast, starting from the hypothesis that sciences which study Life - Neurobiology, Cognitive neuro-sciences, and Biology - cannot speak different languages from those sciences in charge of Education. The educational dimension underlines the basis of this goal, not only since the perspective of learning optimization or teaching didactic efficacy, but also in the deepest and the most epistemological sense of sciences by which it is studied.eng
dc.descriptionEl presente artículo compara el paradigma neurobiológico, de matriz cientificista, con el paradigma pedagógico, de impronta humanista, a partir de la hipótesis de que las ciencias que estudian la vida —la neurobiología, las neurociencias cognitivas, la biología— y las que seocupan de la educación no pueden hablar lenguajes distintos. En la base de este objetivo subyace la dimensión educativa no solo desde el punto de vista de la optimización del aprendizaje o de la eficacia didáctica de la enseñanza, sino también en el sentido más profundo yepistemológico de las ciencias que la estudian.spa
dc.descriptionO artigo compara o paradigma neurobiológico, de matriz cientificista, com o paradigma pedagógico, de marca ou vertente humanista, a partir da hipóteses de que as ciências que estudam a vida —a neurobiologia, as neurociências cognitivas, a biologia— e as que se ocupam da educação não podem falar linguagens distintas. No âmago deste objetivo encontra-se a dimensão educacional não a partir do ponto de vista da optimização da aprendizagem ou da eficácia didática do ensino, mas também no sentido mais ppor
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3314/2875
dc.rightsDerechos de autor 2015 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 41 (2014): jul-dic; 75.83spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 41 (2014): jul-dic; 75.83spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titlePedagogy and Biology: New Borders in the Educational Research Studyspa
dc.titlePedagogía y biología: nuevas fronteras en la investigación educativaspa
dc.titlePedagogia e biologia: novas fronteiras na pesquisa educacionalspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record