Estilos de enseñanza en docentes universitarios, propuesta y validación de un modelo teórico e instrumental.

xmlui.custom.rm-title
Date
2011-01-30Author
Abello Camacho, Diana Margarita
Hernández Valbuena, Carolina
Hederich Martínez, Christian
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.upn.edu.co/index.php/PYS/article/view/952Keyword
Teaching styleTeacher behavior
Learning styles in-ventory
Estilo de ensino
Comportamento docente
Inventário de estilos de ensino
Metadata
Show full item recordAbstract
El artículo presenta el diseño y validación de un modelo teórico e instrumental para identificar el estilo de enseñanza en docentes universitarios a partir de tres dimensiones: social, control y gestión del aula, y, estrategias de aula. Asimismo, se expone el diseño con el que se operacionaliza el modelo propuesto en el Inventario de Estilos de Enseñanza (IEE).
Abstract
The paper presents the design and validation of a theoretical and instrumental model to identify the style of teaching in university professors, from three dimensions: Social, control and management of the classroom, and classroom strategies. Also, the design with which the proposed model is operationalized in the Inventory of Learning Styles (IEE) is discussed, emphasizing the results obtained in the first two dimensions.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Pedagogía y Saberes [691]