Show simple item record

dc.contributor.authorVeiga-Neto, Alfredospa
dc.contributor.authorCorcini Lopes, Mauraspa
dc.date2013-05-02
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/1806
dc.identifier10.17227/01212494.36pys57.68
dc.descriptionFrom the comprehension of the concepts of: biopolitics, governmental, and paranormal/abnormal, in the way they were developed by Michel Foucault, this article analyses the current policies and practices of social inclusion, as devices implied in an operation of folding of other by himself/herself. Exploring the polysemy of the pair inclusion / exclusion, it is argued that the imperative of inclusion is installed according to bio-politics and at the service of neoliberalism.eng
dc.descriptionA partir de la comprensión de los conceptos biopolítica,gubernamentalidad y del par normal/anormal, talcomo ellos fueron desarrollados por Michel Foucault,el artículo analiza las actuales políticas y prácticas deinclusión social, como dispositivos implicados en unaoperación de plegamiento del Otro sobre él Mismo.Explorando la polisemia del par inclusión/exclusión,se argumenta que el imperativo de la inclusión seinstala en consonancia con la biopolítica y al serviciodel neoliberalismo.spa
dc.descriptionResumoPartindo dos entendimentos de biopolítica, governamentalidade e do par normal/anormal — tal como eles foram desenvoltos por Michel Foucault —, o artigo analisa as atuais políticas e práticas de inclusão social como dispositivos envolvidos numa operação de rebatimento do Outro sobre o Mesmo. Explorando a polissemia do par inclusão/exclusão argumenta-se que o atual imperativo da inclusão coloca-se em consonância com a biopolítica e a serviço do neoliberalismo.por
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/1806/1776
dc.rightsDerechos de autor 2013 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 36 (2012): ene-jun; 57.68spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 36 (2012): ene-jun; 57.68spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titleInclusion as Domination of Other by Himself/Herselfspa
dc.titleLa inclusión como dominación del otro por él mismospa
dc.titleA inclusão como dominação do outro pelo mesmospa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record