Show simple item record

dc.contributor.authorMejía, Marco Raul
dc.date2016-04-22
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3866
dc.identifier10.17227/01212494.43pys37.48
dc.descriptionPedagogical discourses on popular education were woven from the questioning to lancasterianismo, which is present in Simón Rodríguez’s approaches and develops in the quest of American peoples to building an Indoamerican thinking. An axample of this process can be found in the Warisata School, which gets an interesting dimension in the light of Paulo Freire’s writings. The concept of dialog of knowledges makes interculturalism and cultural negotiation possible, two fundamental elements for a transforming educational action.eng
dc.descriptionLos discursos pedagógicos sobre la educación popular se entretejieron a partir del cuestionamiento al lancasterianismo, cuya formulación se encuentra en los planteamientos de Simón Rodríguez y se desarrolla en las búsquedas de los pueblos americanos por construir un pensamiento indoamericano. Un reflejo de este proceso se encuentra en la escuela Warisata, el cual adquiere una dimensión interesante a la luz de los escritos de Paulo Freire. El diálogo de saberes aparece como el concepto que hace posible la interculturalidad y la negociación cultural, dos elementos fundamentales para una acción educativa transformadora.spa
dc.descriptionOs discursos pedagógicos sobre a educação popular foram tecidos a partir do questionamento ao lancasterianismo, cuja formulação se encontra nas abordagens de Simón Rodríguez e desenvolve-se nas procuras que os povos da América por construir um pensamento Indoamericano. Um reflexo deste processo encontrase na escola do Warisata, a qual adquire uma dimensão interessante à luz dos escritos de Paulo Freire. O diálogo de saberes aparece como o conceito que torna possível a interculturalidade e a negociação cultural, dois elementos fundamentais para uma ação educativa transformadora.por
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/3866/3416
dc.rightsDerechos de autor 2016 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 43 (2015): Pedagogia y saberes 43; 37.48eng
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 43 (2015): jul-dic; 37.48spa
dc.source2500-6436
dc.source0121-2494
dc.titleDialogue, Confrontation of Knowledges and Cultural Negotiation. Core Ideas of Popular Education Pedagogies: An Elaboration from the Southeng
dc.titleDiálogo-confrontación de saberes y negociación cultural. Ejes de las pedagogías de la educación popular: Una construcción desde el surspa
dc.titleDiálogo, confrontação de saberes e negociação cultural. Eixos das pedagogias da educação popular: uma construção desde o sulpor
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record