Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez Gómez, Hilda Marspa
dc.date2006-01-12
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6769
dc.identifier10.17227/01212494.24pys19.25
dc.descriptionArticle tackles the problem of pedagogical practicum in preservice teachers training since the complex relationship between theory and practice. It presents four ways to understand/ establish this relationship: 1) The didactic component, 2) Pedagogical practicum as a moment to apply theory, 3) Assessment of requirements execution like planning, diaries, autobiography and registers, 4) Production of knowledge. At last, it expounds pedagogical practicum as a privilege field to communicate interaction between theory and practice in the day to day of educational experience, which has to turn into the aim of pedagogical knowledge reconstruction.eng
dc.descriptionEl artículo aborda el problema de la práctica pedagógica de los docentes en formación desde la compleja relación entre teoría y práctica. Presenta cuatro formas de entender/establecer la relación entre teoría y práctica: 1) El componente didáctico; 2) La práctica como momento de utilizar la teoría; 3) La evaluación del cumplimiento de requisitos como la planeación, los diarios, la autobiografía y los registros; 4) El conocimiento que produce. Finalmente plantea la práctica pedagógica como un lugar privilegiado para la interacción comunicativa entre teoría y práctica a través de la experiencia docente en la cotidianidad educativa, cotidianidad que debe transformarse con el objetivo de reconstruir el saber pedagógicospa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6769/5529
dc.rightsDerechos de autor 2017 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 24 (2006): ene-jun; 19.25spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 24 (2006): ene-jun; 19.25spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titlePEDAGOGICAL PRACTICUM. A TENSENESS AMONG THEORY AND PRACTICEspa
dc.titlePráctica pedagógica. Una tensión entre la teoría y la prácticaspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record