Show simple item record

dc.contributor.authorTapiero Vásquez, Elíasspa
dc.contributor.authorLópez de Parra, Lillyamspa
dc.contributor.authorGarcía Quiroga, Bernardospa
dc.date2017-10-13
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6817
dc.identifier10.17227/01212494.25pys103.108
dc.descriptionResultado de la experiencia investigativa de los autores, y con base en una hipótesis de trabajo, se identifican falencias en la gestión escolar relacionadas con determinadas representaciones sociales del profesorado en el Caquetá, y el respectivo aporte que produce su objetivación para el desarrollo prospectivo de la educación regional. El análisis se apoya en nuevas categorías sistémicas aplicadas a la educación y a la pedagogía para un nuevo desarrollo institucional, en función de repensar nuevos escenarios de profesionalización, actualización y perfeccionamiento docente. spa
dc.descriptionAs a result of the authors' research experience and based on a research hypothesis, the faults in the school management, related with specific social representation of the staff in Caqueta are identified; and the respective contribution which produces its objectivity for the prospective development of regional education. The analysis is supported on new systematic categories applied on education and pedagogy for a new institutional development, in function to rethink new sceneries of training, modernization and teaching improvement. eng
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6817/5559
dc.rightsDerechos de autor 2017 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 25 (2006): jul-dic; 103.108spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 25 (2006): jul-dic; 103.108spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titleLas representaciones sociales del profesorado como aporte al desarrollo educativo regionalspa
dc.titleTHE SOCIAL REPRESENTATIONS OF THE TEACHING STAFF AS A CONTRIBUTION TO THE REGIONAL EDUCATIONAL DEVELOPMENTspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record