Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Vera, Nylza Offirspa
dc.date2005-01-01
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6731
dc.identifier10.17227/01212494.22pys57.62
dc.descriptionSe postula desde una perspectiva ontológica del lenguaje, que éste se constituye en condición fundamental para la educación, toda vez que, primero, posibilita la interacción dialógica entre los seres humanos, esto es, la comunicación y significación en el escenario pedagógico; segundo, posibilita la construcción del universo conceptual y cultural del hombre, esto es el acceso a los códigos propios de la cultura y por último, derivado de las dos anteriores, se convierte en objeto de conocimiento y elaboración, que se sucede fundamentalmente en la escuela, de allí que la reflexión planteada, no deje de lado una postura ética en este tríptico de análisis de la relación lenguaje y educación.spa
dc.descriptionIt is postulated from an ontological perspective of the language that this is constituted in fundamental condition for the education, because, on the one hand, it facilitates dialogical interaction between human beings, this is, the communication and meaning in the pedagogic stage, on the other hand, it facilitates the construction of the man's conceptual and cultural universe, this is, the access to the codes characteristic of the culture, and finally, derived from previous, it becomes knowledge and thought subject, what happens fundamentally in the school; hence that the outlined reflection doesn't leave aside an ethical posture in this triptych of analysis of the relationship language and education.eng
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educaciónspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/6731/5498
dc.rightsDerechos de autor 2017 Pedagogía y Saberesspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; No 22 (2005): ene-jun; 57.62spa
dc.sourcePedagogía y Saberes; Núm. 22 (2005): ene-jun; 57.62spa
dc.source2500-6436spa
dc.source0121-2494spa
dc.titleLenguaje y educación. Una visión ontológica, comunicativa y discursiva del acto educativospa
dc.titleLANGUAGE AND EDUCATION: An ontologic, communicative and discursive vision of the educational actspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record