Lenguaje, dialogismo y educación.
xmlui.custom.rm-title
Date
2017-05-29Author
Cárdenas Páez, Alfonso
Ardila Rojas, Luis Felipe
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.upn.edu.co/index.php/RF/article/view/6125Palabras claves
Pedagogía crítica
Crítica dialógica
Polifonía
Sujeto
Acontecimiento
Arquitectónica
Ideología
Extraposición
Mediación
Translingüística
Keyword
Critical pedagogyCritical dialogue
Polyphony
Subject
Event
Architectural ideology
Extraposition
Mediation
Translinguistics
Metadata
Show full item recordAbstract
Este texto parte de los planteamientos del filósofo ruso Mijaíl Bajtín y su propuesta de abordar el lenguaje desde la translingüística, y apunta a ventilar aspectos fundamentales de la educación; incorpora algunas nociones como arquitectónica educativa, bondad de la pedagogía y coeficiente pedagógico. Por último, formula algunas hipótesis acerca de lo que podrían ser una pedagogía y una didáctica contemporáneas a la luz de una visión crítica acerca de su desarrollo moderno.
Abstract
This paper is about the statements of the Russian philosopher Mikhail Bachtine, who proposes to study language as the subject of translinguistics. From this point of departure, some aspects of education are presented and a critique of its modern development is made. Several notions such as architectural education, pedagogical goodness and pedagogical rate are presented. Finally, some assumptions about what contemporary pedagogy and didactics could be for the critic vision about its modern development.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [571]