
xmlui.custom.addthis-item
xmlui.custom.rm-title
Date
2014-05-25Author
Baquero, Fanny
Silva, Adriana
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2357Metadata
Show full item recordAbstract
DOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.39folios107.116The re-introduction of French in Colombia is a project which has been in existence since 2008. This project is important because it seeks to develop quality bilingual education in public secondary schools. The aim of this article is to show the evolution of French teaching in ‘La Candelaria’ school in Bogota and the perceptions of everyone involved in this educational process. After carrying out a case study, we find that there are various contexts in La Candelaria school which have a high degree of vulnerability in the educational process. Nevertheless, we also find that the French language has a social function in the school and it is therefore possible to use it as an educational tool. This school is susceptible to changes which could improve the educational process by means of the French language and it could provide the students with a different pedagogical setting in order to implement quality education. La reintroducción del francés en Colombia es un proyecto que existe desde 2008. Este proyecto es importante pues busca desarrollar una educación bilingüe de calidad en los colegios públicos. El objetivo de este artículo es mostrar la evolución de la enseñanza del francés en el colegio La Candelaria en Bogotá y las percepciones de todos los actores implicados en este proceso educativo. Después de haber realizado un estudio de caso encontramos que el colegio La Candelaria presenta múltiples contextos con un alto índice de vulnerabilidad en el proceso de formación. Sin embargo, también encontramos que la lengua francesa tiene una función social en el colegio y ésta ofrece la posibilidad de ser utilizada como una herramienta educativa. Este colegio es susceptible de cambios que podrían mejorar el proceso de formación a través de la lengua francesa y se podría brindar a los alumnos un escenario pedagógico diferente para llevar a cabo una formación de calidad.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [475]