Show simple item record

dc.contributor.authorCasanovas Catalá, Montserratspa
dc.date.issued2016-01-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3518
dc.identifier10.17227/0123487043folios77.88
dc.identifier.issn0120-2146
dc.identifier.issn2462-8417
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/6212
dc.description.abstractEn este artículo se exponen algunos de los resultados de un estudio sobre el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la escritura académica que está llevando a cabo el Grupo de Investigación en Mediación Lingüística (giml) de la Universidad de Lleida. Dicho estudio pretende mostrar cómo se integran herramientas como los diccionarios en línea o los buscadores en el proceso de elaboración de textos académicos por parte de estudiantes universitarios.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.format.mimetypetext/htmlspa
dc.language.isospa
dc.publisherEditorial Universidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3518/3110
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3518/8296
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceFolios; No. 43 (2016): ene-jun; 77.88spa
dc.sourceFolios; Núm. 43 (2016): ene-jun; 77.88spa
dc.sourceFolios; No. 43 (2016): ene-jun; 77.88fra
dc.sourceFolios; n. 43 (2016): ene-jun; 77.88spa
dc.subjectEscritura académicaspa
dc.subjectTextos académicosspa
dc.subjectTICspa
dc.subjectHerramientas Web 2.0spa
dc.titleLas herramientas 2.0 en la escritura académica : buscadores y diccionarios.spa
dc.subject.keywordsAcademic writingeng
dc.subject.keywordsAcademic texteng
dc.subject.keywordsICTSeng
dc.subject.keywordsWebtools 2.0eng
dc.subject.keywordsEscritura acadêmicaeng
dc.subject.keywordsTextos acadêmicoseng
dc.subject.keywordsFerramentas web 2.0eng
dc.subject.keywordsTICeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.title.translatedTools 2.0 in academic writing : search engines and dictionaries.eng
dc.description.abstractenglishThis article presents some of the results of a study based on the use of Information and Communication Technologies (ICT) in academic writing, which is being conducted by the Research Group in Linguistic Mediation of the University of Lleida. This study analyzes the role that ICT plays in the process of writing academic texts and aims to show how specific tools such as online dictionaries or search engines are integrated in the immersion process of academic texts for the university student demography.eng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Folios [571]
    Publica artículos originales producto de investigaciones sobre temas relevantes a su espectro temático.

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0