Show simple item record

dc.contributor.authorCasanovas Catalá, Montserratspa
dc.date2016-01-01
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3518
dc.identifier10.17227/0123487043folios77.88
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/0123487043folios77.88This article presents some of the results of a study based on the use of Information and Communication Technologies (ICT) in academic writing, which is being conducted by the Research Group in Linguistic Mediation of the University of Lleida. This study analyzes the role that ICT plays in the process of writing academic texts and aims to show how specific tools such as online dictionaries or search engines are integrated in the immersion process of academic texts for the university student demography.eng
dc.descriptionEn este artículo se exponen algunos de los resultados de un estudio sobre el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la escritura académica que está llevando a cabo el Grupo de Investigación en Mediación Lingü.stica (giml) de la Universidad de Lleida.Dicho estudio pretende mostrar cómo se integran herramientas como los diccionarios en línea o los buscadores en el proceso de elaboración de textos académicos por parte de estudiantes universitarios.spa
dc.descriptionNeste artigo se expõem alguns dos resultados de um estudo sobre o uso das tecnologias da informação e comunicação (tic), na escritura acadêmica que está levando a cabo o “grupo de Investigación en Mediación Lingüística” (giml) da “Universidad de Lleida”. O estudo procura mostrar como se integram ferramentas como os dicionários online, ou os buscadores no processo de elaboração de textos acadêmicos por parte de estudantes universitários.por
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3518/3110
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 43 (2016): ene-jun; 77.88spa
dc.sourceRevista Folios; No 43 (2016): ene-jun; 77.88spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleTools 2.0 in Academic Writing: Search Engines and Dictionariesspa
dc.titleLas herramientas 2.0 en la escritura académica: buscadores y diccionariosspa
dc.titleAs ferramentas 2.0 na escritura acadêmica: buscadores e dicionáriosspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record