Show simple item record

dc.creatorRueda Ortiz, Rocio
dc.date2011-01-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/727
dc.identifier10.17227/01234870.33folios3.19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/5933
dc.descriptionThis article is based on a qualitative research done with five counter cultural groups in Colombia, which intensively use information and communication technologies. The results are analyzed in relation to new ways to share and disseminate knowledge and new forms of social and political organization. They are comprehended as an expanded social educative practice. These technosocial practices are considered as ways of being resistant against dominant and homogenizing political and cultural models. They also show alternative forms of community and knowledge. Nevertheless, it is a novelty observed in relation to the power and inequality that exist in those collectives.en-US
dc.descriptionEl presente artículo es producto de las reflexiones devenidas de una investigación cualitativa realizada en Colombia, con colectivos contraculturales que usan intensivamente tecnologías de la información y la comunicación.Se analizan los hallazgos en relación con nuevas formas de compartir y diseminar conocimientos, y novedosas formas de organización social y política que configuran una práctica social educativa expandida. Dichas prácticas tecnosociales se observan como potenciales formas de resistencia a modelos homogeneizantes y dominantes de la cultura y la política, y muestran formas alternativas de comunidad y de creación de conocimientos. Sin embargo, es una novedad que se observa en tensión con las ambiguas expresiones de poder y desigualdad que, en distintos niveles, conviven en estos colectivos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/727/887
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/727/8919
dc.rightsDerechos de autor 2012 Revista Folioses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceFolios; No. 33 (2011): ene-jun; 3.19en-US
dc.sourceFolios; Núm. 33 (2011): ene-jun; 3.19es-ES
dc.sourceFolios; No. 33 (2011): ene-jun; 3.19fr-CA
dc.sourceFolios; n. 33 (2011): ene-jun; 3.19pt-BR
dc.source0120-2146
dc.source2462-8417
dc.titleAbout new techno-social networks: political and educational emergenciesspa
dc.titleDe los nuevos entramados tecnosociales: emergencias políticas y educativasspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Folios [578]
    Publica artículos originales producto de investigaciones sobre temas relevantes a su espectro temático.

Show simple item record