The teacher gets a story!?
xmlui.custom.rm-title
Date
2017-06-22Author
Rodríguez-Cáceres, Melany
Pérez-Gómez, Francisco
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.upn.edu.co/index.php/RF/article/view/6304Keyword
StorytellingPre - service teaching
Reading aloud
Narrativa oral
Professores em formação
Educação básica
Metadata
Show full item recordAbstract
Este estudio explora la experiencia de un grupo de practicantes de una universidad en Bogotá, Colombia, sobre una propuesta enfocada en la lectura animada a través de técnicas de cuentería. En este estudio exploratorio, los instrumentos de recolección de información fueron videos de las clases de los practicantes, bitácoras, las cuales se escribieron en dos fases del proceso, diarios de campo y encuestas. Los resultados del estudio sugieren que presentando metodologías que incluyan entrenamiento en prácticas no tradicionales, como la lectura animada con técnicas de cuentería, puede tener efectos positivos en cuanto al crecimiento personal y profesional de profesores en formación. Factores tales como estrategias para llevar a cabo la lectura animada de un cuento, implicaciones pedagógicas y factores que inhiben el desarrollo de la lectura animada haciendo uso de las técnicas de cuentería son temas que surgieron del análisis de la información recogida.
Abstract
This descriptive study explores the insights of a group of language practitioners from a public university in Bogota, Colombia about a proposal focused on their experience reading aloud while applying storytelling techniques. In this exploratory study, the data collection instruments included video-recordings of the practitioners’ classes, reflective logs, field notes, and surveys. The results of this study suggest that exposing pre-service teachers to methodologies that include training in non-traditional teaching practices, such as reading aloud, combined with storytelling techniques, can have positive effects on their perspective towards their professional and personal growth as efl teachers. In addition, those effects might be influenced by factors such as how effective storytelling should be fostered, and storytelling and its pedagogical implications, and factors that inhibit storytelling.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [571]