Notas sobre la enseñanza de la filosofía.

xmlui.custom.rm-title
Date
2017-05-27Author
Cárdenas Mejía, Luz Gloria
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/6061Metadata
Show full item recordAbstract
La pregunta sobre la forma más adecuada de enseñar filosofía lleva, en la mayoría de las ocasiones, a una reflexión sobre la filosofía misma, su historia, sus personajes y problemas. Este artículo aborda estas cuestiones desde la perspectiva de la enseñanza en Colombia, con las necesidades y particularidades propias que impone la política educativa nacional.
Abstract
The question for the most appropriate way to teach philosophy leads most of the time to a reflection about philosophy itself, Lits history, main characters and problems. This article deals with those questions from the perspective of Colombia’s education context and the needs and peculiarities imposed by Colombia’s national educative policy.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Folios; Núm. 22 (2005): jul-dic; 39.50Collections
- Revista Folios [571]