Show simple item record

dc.contributor.authorTagle Ochoa, Taniaspa
dc.contributor.authorDíaz Larenas, Claudiospa
dc.contributor.authorAlarcón Hernández, Paolaspa
dc.contributor.authorQuintana Lara, Marcelaspa
dc.contributor.authorRamos Leiva, Lucíaspa
dc.date2014-05-25
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2355
dc.identifier10.17227/01234870.39folios77.87
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.39folios77.87The aim of this research project is to identify the opinions about the teaching which final year students studying to be English teachers have received during their degree at a Chilean university. The methodology used to collect information was semi-structured interviews. The processing of data was performed by means of a content analysis, where the codification and categorisation of the information was aided by the qualitative analysis software programme Atlas.ti. The results indicate that the participants’ opinions about teaching are marked by a traditional and communicative focus of the language.eng
dc.descriptionEsta investigación tiene como propósito identificar las creencias sobre la enseñanza que tienen los estudiantes de último año de la carrera de pedagogía en inglés de una universidad chilena. La técnica utilizada para el proceso de recolección de información fue una entrevista semiestructurada. El procesamiento de los datos se realizó empleando el análisis de contenido, apoyado en la codificación y categorización de la información en el software de análisis cualitativo Atlas.ti. Los resultados indican que los participantes tienen creencias sobre la enseñanza enmarcadas en un enfoque tradicional y comunicativo del lenguaje.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2355/2213
dc.rightsDerechos de autor 1969 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 39 (2014): ene-junspa
dc.sourceRevista Folios; No 39 (2014): Foliosspa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleBeliefs of trainee teachers regarding English teachingspa
dc.titleCreencias de estudiantes de pedagogía sobre la enseñanza del inglésspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record