Show simple item record

dc.contributor.authorRuiz Vega, Jaimespa
dc.contributor.authorCastillo Perilla, Myriam Ceciliaspa
dc.contributor.authorSantiago Galvis, Álvaro Williamspa
dc.date2015-09-01
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3163
dc.identifier10.17227/01234870.42folios105.126
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.42folios105.126This article presents the results obtained in the development of a project on the discursive motivation of social values associated to the lexical entity of homework in primary and secondary education in Bogotá, DLE-361-13, which principally sought to identify and analyse the concepts of the homework assignments of primary and secondary school teachers. Firstly, one realises that the methodology that structured the work is based on guidance from the Posibles Argumentativos -SPA-; then it offers an analysis of the data obtained with respect to the core of the lexical entity of homework, stereotypes, and the associated values of these things, both in the lexicographical and in the teachers. Finally, it establishes the comparison between the lexicographical discourse and the teacher discourse with the aim of identifying the common elements of the two representations and showing the unedited deployment of lexical meaning obtained from the data of the surveyed.eng
dc.descriptionEl artículo presenta los resultados que se obtuvieron en el desarrollo del proyecto “La movilización discursiva de valores sociales asociados a la entidad léxica tarea escolar en la educación básica y media en Bogotá” (DLE-361-13), que tuvo como objetivo identificar y analizar las concepciones que de las tareas escolares tienen los docentes de educación básica y media de Bogotá. En primera instancia, se da cuenta de la metodología que estructuró el trabajo, la cual se sustenta en las orientaciones de la semántica de los posibles argumentativos (spa); luego, se ofrece el análisis de los datos obtenidos en lo que respecta al núcleo de la entidad léxica tarea escolar, los estereotipos y los valores asociados a estos, tanto en el discurso lexicográfico como en el de los docentes; finalmente, se establece la comparación entre el discurso lexicográfico y el de los docentes con el fin de identificar los elementos comunes de las dos representaciones y mostrar los despliegues inéditos del significado léxico obtenidos en los datos de los encuestados.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/3163/2798
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 42 (2015): jul-dic; 105.126spa
dc.sourceRevista Folios; No 42 (2015): Folios; 105.126spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleHomework: Representations of Language Teachersspa
dc.titleLas tareas escolares: representaciones de los docentes de lenguasspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record