Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Hurtado, María Eugeniaspa
dc.date2014-12-03
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2830
dc.identifier10.17227/01234870.40folios139.151
dc.descriptionThis paper presents a research report of my own experience as a tutor in electronic environments which I have accumulated throughout the guidance for English learners of basic level at a public university. This article looks for illustrating the researcher’s own perceptions and challenges as becoming an e-tutor. Therefore, I will introduce an overview of studies and experiences that address this issue in international contexts, and then I will refer to my own experience where I describe the roles that emerged while I was administrating and delivering e- learning pedagogical experiences such as an exploration of some skills and learning activities carried out in an English course; this description embraces three different stages (before, during and after) of implementation. Subsequently, some discussion of the results is provided gathered from the research instruments I used. Finally, some conclusions and suggestions are provided in regards to the research question of the study, its outcomes on how tutors’ challenges shape tutor’s roles in electronic environments.eng
dc.descriptionEste artículo presenta una reflexión acerca de mi experiencia como tutora de ambientes virtuales que he acumulado a través de la orientación de un curso de inglés en una universidad pública. El propósito de este artículo es ilustrar las propias percepciones y retos del investigador al convertirse en tutor virtual. De tal modo que presentaré un recuento de estudios y experiencias relacionadas con este asunto en contextos internacionales para posteriormente referirme a mi propia experiencia donde describiré en detalle los roles que surgieron y cómo algunas habilidades y actividades de aprendizaje pueden ser exploradas; esta descripción comprende tres etapas diferentes (antes, durante y después) de la implementación. Continuaré con la discusión de los resultados obtenidos de los instrumentos de investigación que usé y, finalmente, me referiré a algunas conclusiones y sugerencias en relación con la pregunta del estudio y los resultados acerca de cómo los retos asumidos por el tutor moldean sus roles en ambientes virtuales.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2830/2559
dc.rightsDerechos de autor 2014 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 40 (2014): jul-dicspa
dc.sourceRevista Folios; No 40 (2014): Foliosspa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleThe Challenges of Becoming Tutors at Electronic Environmentsspa
dc.titleLos retos de llegar a ser tutores de ambientes electrónicosspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record