Relationship between group seating arrangement in the classroom and student participation in speaking activities in EFL classes at a secondary school in Chile.
Citación
Fecha
2017-01-01Autor
Correa, Roxanna
Lara, Emilio
Pino, Patricio
Vera, Tamara
Enlace al recurso
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/4446Keyword
Seating arrangementEFL
Interaction
Organização da sala de aula
Interação
Inglês como língua estrangeira
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
En el contexto chileno, las salas de clases tienden a tener una organización vertical, comúnmente conocida como filas. Este trabajo de investigación-acción busca conocer los efectos de cambiar esta distribución de filas a grupos, en la participación de los estudiantes en actividades de producción oral en clases de inglés. Este estudio fue llevado a cabo durante un mes y comprendió dos fases: la primera, con la sala de clases organizada en filas, y la segunda, en grupos. Cada fase fue grabada y se entrevistó a una muestra de estudiantes para analizar sus percepciones sobre los dos tipos de organización y su participación en clases. Los resultados mostraron que la organización en grupos estimula la interacción entre los estudiantes, quienes muestran una actitud positiva hacia la nueva organización de la sala de clases y parecen motivados a participar, aun cuando mayoritariamente hablaron en español. No obstante, los participantes valoraron la oportunidad de interactuar con sus compañeros en un ambiente relajado y acogedor.
Abstract
In the Chilean context, classrooms tend to have a vertical distribution of seats and desks, commonly known as rows. This action research aims to investigate the effects of changing this distribution from rows to separate tables in students’ participation in speaking activities in efl lessons. This study was carried out over a month and it consisted of two phases: the first, under the orderly rows, and the second, under the separate-table seating arrangement. Each phase was recorded and a sample of students was interviewed for the analysis of their perception of the two different seating arrangements and their participation in classes. The results showed that separate tables enhance interaction among learners, who had a positive attitude towards the new organization and seemed intrinsically motivated to participate in efl lessons. However, Spanish was mostly used. Nonetheless, the participants cherished the opportunity to interact with their classmates in a relaxed, inviting environment.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Colecciones
- Revista Folios [571]