Show simple item record

dc.creatorCabeza Morales, Israel
dc.date2012-01-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1444
dc.identifier10.17227/01234870.35folios107.114
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/5538
dc.descriptionThis paper, which is the result of a short research internship in the CCHS-CSIC, is an analysis on how social sciences in Madrid’s Secondary Education are understood. Particular attention is paid to the role played by geography. The paper takes into consideration the testimonies of teachers and other professionals from the field of social sciences, documents and statements related to curricular standards, and some critical reviews. Above all, some questions are posited, whose purpose is to impact in those who consider themselves part not only of this field of study, but of education in general.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo, producto de una corta estancia de investigación en el CCHS-CSIC, constituye un análisis sobre la manera en que son entendidas las ciencias sociales en la educación secundaria obligatoria en Madrid, deteniéndose particularmente en el papel desempeñado por la Geografía. En él se recogen las percepciones de profesores y distintos profesionales de áreas relacionadas con las ciencias sociales, revisiones de la normativa, críticas, pero, ante todo, se plantean algunos interrogantes, cuyo objeto es causar eco en quienes se consideran vinculados no solo a este cuerpo disciplinar, sino a la educación en general.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1444/1390
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1444/8400
dc.rightsDerechos de autor 1969 Revista Folioses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceFolios; No. 35 (2012): ene-jun; 107.114en-US
dc.sourceFolios; Núm. 35 (2012): ene-jun; 107.114es-ES
dc.sourceFolios; No. 35 (2012): ene-jun; 107.114fr-CA
dc.sourceFolios; n. 35 (2012): ene-jun; 107.114pt-BR
dc.source0120-2146
dc.source2462-8417
dc.subjectCiencias socialesspa
dc.subjectGeografíaspa
dc.subjectEducación secundariaspa
dc.subjectDidácticaspa
dc.subjectContenidosspa
dc.titleSchool Geography and the Social Sciences: the Case of Spain’s Public Secondary Schoolsspa
dc.titleLa geografía escolar y las ciencias sociales: el caso de la secundaria oficial en Españaspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Folios [578]
    Publica artículos originales producto de investigaciones sobre temas relevantes a su espectro temático.

Show simple item record