Show simple item record

dc.contributor.authorGómez Navas, Dianaspa
dc.date2015-04-20
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2953
dc.identifier10.17227/01234870.41folios169.185
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.41folios169.185This article shows the construction of a theoretical viewpoint in the development of research that focuses on the relationship between three categories: the public sphere, women and popular sectors. To do this, it first presents an overview of the trends found in studies focused on similar relationships. Thereafter, a theoretical view is proposed based on the main routes and epistemological and methodological assumptions of social history enlightened by the tenets of socio-analytic proposal from French sociologist Pierre Bourdieu. Thus, the main epistemological implications of Bourdieu’s perspective in light of a theoretical reflection interested in the way in which a public urban world is set in the time is presented. The urban public world is questioned particularly based on the positions held by women in the working class.eng
dc.descriptionEste artículo muestra la construcción de un punto de vista teórico en el desarrollo de una investigación que se centró en la relación de tres categorías: mundo público, mujeres y sectores populares. Para ello se presentan las tendencias encontradas en los estudios que han trabajado en relaciones categoriales similares; para desde allí proponer una mirada teórica que se construye recuperando los principales recorridos y presupuestos epistemológicos y metodológicos de la historia social, actualizados con los postulados de la propuesta socioanalítica del sociólogo francés Pierre Bourdieu. De esta manera, se exponen las principales implicaciones epistemológicas de esta perspectiva a la luz de una reflexión teórica interesada en cómo se configura en el tiempo un mundo público urbano, interrogado particularmente desde las posiciones que en él ocupan las mujeres de las clases populares.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2953/2659
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 41 (2015): ene-jun; 169.185spa
dc.sourceRevista Folios; No 41 (2015): Folios; 169.185spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleSocial History as Socio-Analysis. Building a Theoretical Viewpoint to Study the Relationship Between the Public Sphere, Women and the Popular Sectorsspa
dc.titleLa historia social como socioanálisis. Construcción de un punto de vista teórico para indagar la relación mundo público, mujeres y clases popularesspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record