Show simple item record

dc.creatorGómez Navas, Diana
dc.date2015-04-20
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2953
dc.identifier10.17227/01234870.41folios169.185
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/5470
dc.descriptionDOI: http://dx.doi.org/10.17227/01234870.41folios169.185This article shows the construction of a theoretical viewpoint in the development of research that focuses on the relationship between three categories: the public sphere, women and popular sectors. To do this, it first presents an overview of the trends found in studies focused on similar relationships. Thereafter, a theoretical view is proposed based on the main routes and epistemological and methodological assumptions of social history enlightened by the tenets of socio-analytic proposal from French sociologist Pierre Bourdieu. Thus, the main epistemological implications of Bourdieu’s perspective in light of a theoretical reflection interested in the way in which a public urban world is set in the time is presented. The urban public world is questioned particularly based on the positions held by women in the working class.en-US
dc.descriptionEste artículo muestra la construcción de un punto de vista teórico en el desarrollo de una investigación que se centró en la relación de tres categorías: mundo público, mujeres y sectores populares. Para ello se presentan las tendencias encontradas en los estudios que han trabajado en relaciones categoriales similares; para desde allí proponer una mirada teórica que se construye recuperando los principales recorridos y presupuestos epistemológicos y metodológicos de la historia social, actualizados con los postulados de la propuesta socioanalítica del sociólogo francés Pierre Bourdieu. De esta manera, se exponen las principales implicaciones epistemológicas de esta perspectiva a la luz de una reflexión teórica interesada en cómo se configura en el tiempo un mundo público urbano, interrogado particularmente desde las posiciones que en él ocupan las mujeres de las clases populares.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2953/2659
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/2953/8330
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Folioses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceFolios; No. 41 (2015): Folios; 169.185en-US
dc.sourceFolios; Núm. 41 (2015): ene-jun; 169.185es-ES
dc.sourceFolios; No. 41 (2015): ene-jun; 169.185fr-CA
dc.sourceFolios; n. 41 (2015): ene-jun; 169.185pt-BR
dc.source0120-2146
dc.source2462-8417
dc.subjectSocial historyspa
dc.subjectsocio-analysisspa
dc.subjectpopular sectorsspa
dc.subjectwomenspa
dc.subjectpublic urban worldspa
dc.subjectHistoria socialspa
dc.subjectsocioanálisisspa
dc.subjectclases popularesspa
dc.subjectmujeresspa
dc.subjectmundo políticospa
dc.titleSocial History as Socio-Analysis. Building a Theoretical Viewpoint to Study the Relationship Between the Public Sphere, Women and the Popular Sectorsspa
dc.titleLa historia social como socioanálisis. Construcción de un punto de vista teórico para indagar la relación mundo público, mujeres y clases popularesspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Folios [578]
    Publica artículos originales producto de investigaciones sobre temas relevantes a su espectro temático.

Show simple item record