Dysfunctional families : one central theme in two fictional works of Tony Morrison, Song of Solomon and Sula.
xmlui.custom.rm-title
Date
2017-05-29Author
Gómez R., Luis Fernando
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.upn.edu.co/index.php/RF/article/view/6131Palabras claves
Familia disfuncional
Violencia intrafamiliar
Problemas de personalidad
Comportamiento anormal
Experiencia traumática
Niñez marginada
Decapitación simbólica
Keyword
Dysfunctional familiesDomestic violence
Personality disorder
Abnormal behavior
Traumatic experience
Marginalized childhood
Symbolic decapitation
Metadata
Show full item recordAbstract
En la actualidad, Toni Morrison, ganadora del premio Nóbel (1993), ha sido reconocida como una de las novelistas más prominentes de los Estados Unidos. Sus novelas Canción de Salomón y Sula gozan de poseer una enorme creatividad literaria a través de la cual presenta lo que significa sobrevivir como un miembro de las familias de raza negra en Norteamérica. Por ello, este artículo explora las vulnerabilidades de niños que crecen dentro de familias disfuncionales y de cómo sufren afectivamente a causa de las acciones y comportamientos poco convencionales de sus padres. El artículo discute las experiencias irregulares que los personajes principales de estas dos novelas tienen que enfrentar en hogares hostiles a medida que crecen diferentes a otros niños, carentes de la orientación educativa esencial que los prepare para la vida adulta. Los menores de edad son obligados a asumir roles anormales dentro de sus familias yen consecuencia se convierten en miembros disfuncionales de la sociedad.
Abstract
Toni Morrison, Nobel Prize winner (1993), has been recognized as one of the most prominent novelists in the USA today. Her novels Song of Solomon and Sula rank enormous and original literary creativity through which she shows what it means to survive as an individual in the black families of America. Hence, this article explores the desperation and vulnerabilities of children who grow up in dysfunctional families and how they experience trauma and pain from their parents’ unconventional actions and behaviors. The article accounts of the irregular experiences that the main characters of these two novels have to confront at hostile homes as they grow up changed, different from other children, and lack the essential educational guidance that prepare them for adulthood. Children are forced to assume unnatural roles within their families and, consequently, become dysfunctional members of society.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [571]