• Blogs : a situated learning experience to enhance students' writing skills. 

      Patarroyo Galindo, Kevin Sebastian (Universidad Pedagógica Nacional, 2021)
      The present document embodies the design of a proposal of pedagogical and didactic innovation based on situated writing activities and the use of blogs as learning tools within a framework of blended learning. The context ...
    • Gamification, a strategy to enhance speaking skills in a blended learning environment. 

      Guerrero Casallas, Luisa Fernanda (Universidad Pedagógica Nacional, 2023)
      Debido a que no fue posible realizar la investigación de manera presencial por la pandemia del COVID-19, se utilizaron recursos documentales para recopilar información acerca de los problemas que enfrentan la mayoría de ...
    • Karaoke: fostering speaking skills in tenth-grade efl learners. 

      Valencia Montoya, Juan Pablo; Soler Jaramillo, Valentina (Universidad Pedagógica Nacional, 2022)
      This document presents a proposal that integrates a string of didactic and innovative activities, by using Karaoke in a blended learning environment presented in a website and a booklet with an explanation of the activities, ...
    • “PicBook App”: enhancing early EFL reading comprehension in young learners. 

      Obando López, Sindy Bibiana (Universidad Pedagógica Nacional, 2023)
      Este proyecto pedagógico y didáctico de innovación tiene como objetivo mejorar las habilidades de comprensión de lectura en inglés como lengua extranjera (EFL) en los estudiantes de primera infancia. El proyecto propone ...