xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.advisor
Now showing items 1-20 of 42
-
Blogs : a situated learning experience to enhance students' writing skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The present document embodies the design of a proposal of pedagogical and didactic innovation based on situated writing activities and the use of blogs as learning tools within a framework of blended learning. The context ... -
Clown theatrical games : fostering oral interaction skills through cooperative learning.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)La presente propuesta de investigación tiene un paradigma cualitativo que apunta a fomentar habilidades orales y de interacción a través de Juegos Teatrales Clown como una estrategia pedagógica en estudiantes de quinto ... -
Collaborative communicative tasks : interacting in an EFL blended learning class.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)This document presents a pedagogical and didactic innovation proposal which aims to implement collaborative communicative tasks to encourage oral interaction through using ICT tools in an EFL blended classroom. This proposal ... -
Conflict resolution strategies: insights about learners’ speaking skill
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)Trabajo de grado donde la autora revela el impacto de implementar actividades colaborativas fundamentadas en estrategias de resolución de conflicto en la habilidad oral de los estudiantes de décimo grado en una clase de ... -
Creating a situated diary through multimodal texts : a genre based approach.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)This document displays a proposal of pedagogic and didactic innovation in which creating a diary supported by multimodal texts based on current events attempts to promote writing skills as a situated practice. This proposal ... -
Culturally responsive texts : fostering EFL-learners' critical interculturality and productive skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)Este documento presenta una propuesta pedagógica que se ejecutó a partir de una investigación acción, la cual tenía como objetivo fomentar la interculturalidad crítica y las habilidades productivas de los estudiantes de ... -
Developing integrated skills through children song-based tasks.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)El siguiente es una investigación acción de carácter cualitativo realizada con estudiantes de segundo grado en el colegio Instituto Pedagógico Nacional ubicado en la localidad de Usaquén. En esta población se encontraron ... -
Eco-Biofriendly digital magazine : promoting situated writing process skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)The current research was conducted at Instituto Pedagógico Nacional with 29 eighth grade students, whose ages range from 13 to 15 years old. This research aimed to describe how the use of the writing process approach might ... -
Enhancing seventh graders’ writing skills through iconographic meme-situated activities
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020) -
Enhancing situated written narratives through prewriting techniques: a genre-based approach.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The current pedagogic and didactic innovation proposal aims to enhance the initial narrative writing process of fifth graders through the creation of informal letters following the principles of Genre based approach. Hence, ... -
Enhancing speaking skills through ICTS : a state of the art.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)El presente estudio es un estado del arte con el propósito de informar sobre lo que muestra la literatura sobre el mejoramiento de las habilidades orales en inglés como lengua extranjera en ambientes virtuales de aprendizaje, ... -
Feelearning : integrating emotional intelligence and EFL skills through situated activities.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2024)This document presents an action research project that aimed to implement situated learning activities in order to develop emotional intelligence and EFL skills in an EFL classroom. The participants of this study were ... -
Fostering Initial Intercultural Communicative Competence through Multimodal texts.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)La Competencia Comunicativa Intercultural se ha convertido en un componente relevante a la hora de desarrollar las clases de inglés como lengua extranjera. Sin embargo, el papel de esta competencia ha sido abordado de ... -
From improv to speaking confidence in 10th graders.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)El lenguaje juega un papel importante en la vida de las personas, ya que comprende la comunicación y la expresión de los seres humanos. Cuando se trata de estudiantes de lengua extranjera, el idioma inglés puede convertirse ... -
Gamification : a mission to foster students’ engagement and interaction in the EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2019)El presente trabajo de grado da cuenta de una investigación acción participativa en un aula de quinto grado del IED Domingo Faustino Sarmiento, sede B en la ciudad de Bogotá. Este proyecto se basó en la promoción de la ... -
Gamified phonics instruction developing second graders’ pre-reading process.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)This document presents a didactic and innovative proposal focused on providing young learners an alternative to producing proper English vowel sounds to foster phonemic awareness and the development of pre-reading skills ... -
Illustrated fables: a meaningful resource to approach VYLs to EFL
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)El presente estudio es una investigación cualitativa enmarcada dentro de los principios de la investigación-acción, cuyo propósito fue el de implementar las fábulas ilustradas como un recurso significativo para acercar, ... -
Improving english fluency : A colloquial-based intercultural design.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)In Colombia, a substantial issue concerning a deficiency in English proficiency as a foreign language exists, particularly in the realm of communicative skills. This problem is supported by various assessments, such as the ... -
Improving integrated skills through gamification in the EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The current social environment that surrounds the student’s perspectives and preferences causes an effect in the way to eventually interact with their learning processes. Gamification is a 21st century approach that proposes ... -
Informative texts with cultural content : a tool for situated vocabulary learning
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)Esta investigación-acción cualitativa tuvo como objetivo encontrar y describir cuáles podrían ser las respuestas de los estudiantes al uso de un conjunto de actividades diseñadas siguiendo los principios del enfoque "Whole ...