xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.advisor
Now showing items 21-40 of 42
-
Karaoke: fostering speaking skills in tenth-grade efl learners.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)This document presents a proposal that integrates a string of didactic and innovative activities, by using Karaoke in a blended learning environment presented in a website and a booklet with an explanation of the activities, ... -
Meaningful vocabulary learning and the collaborative classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2016)El siguiente trabajo de grado es una investigación-acción de tipo cualitativo que fue llevado a cabo en el Instituto Pedagógico Nacional con 35 estudiantes de cuarto grado. Dado a que se identifica tanto un problema de ... -
Multimodal material with social content: promoting situated writing skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)El presente proyecto de investigación muestra una propuesta pedagógica en la que el uso de materiales multimodales con contenido social promueve la escritura como una práctica situada. La intervención se desarrolló en ... -
Multimodal texts : strengthening productive competences while addressing gender stereotypes in the EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)Stereotypes are ingrained in our society causing a big impact on people’s self-image and perception about others, especially those stereotypes that deal with gender. Accordingly, schools should address those topics in their ... -
Multiple intelligences: a way to overcome speaking anxiety and improve speaking skills
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020) -
My committee : a cooperative opportunity to interact in a PBL experience.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2016)Este estudio se define como una investigación acción cualitativa que busca favorecer los procesos de interacción oral en estudiantes de cuarto grado de primaria del colegio Aníbal Fernández de Soto a través del trabajo ... -
PBL : enhancing situated productive skills through reflections upon the life project.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)El presente documento da a conocer una propuesta pedagógica de investigación-acción con el objetivo de fomentar habilidades productivas en inglés con un proyecto de vida a través del enfoque PBL en el aula de inglés ... -
“PicBook App”: enhancing early EFL reading comprehension in young learners.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)Este proyecto pedagógico y didáctico de innovación tiene como objetivo mejorar las habilidades de comprensión de lectura en inglés como lengua extranjera (EFL) en los estudiantes de primera infancia. El proyecto propone ... -
Podcast : enhancing argumentative productive competences in EFL learners.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020) -
Podcasting : a way to improve integrated skills through blended learning.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)The present document unveils a proposal of pedagogic and didactic innovation, which seeks to implement podcasting to improve Integrated Skills through Blended Learning in nine graders' students in Bogotá.The internet ... -
Podcasting in EFL : Fostering speaking skills through a Cooperative Learning experience.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)Este documento presento un proyecto de investigación-acción destinado a identificar el impacto de la incorporación de principios de aprendizaje cooperativo en el desarrollo de podcasts para mejorar las habilidades orales ... -
Promoting EFL speaking skills and community in a cooperative and artistic classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2019)El siguiente proyecto corresponde a una investigación-acción de carácter cualitativo llevada a cabo con estudiantes de tercer grado del colegio Domingo Faustino Sarmiento, ubicado en el barrio Rionegro de la localidad ... -
Prosody instruction : soft skills and effective communication development through drama techniques.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)Due to the rapid globalization, the increase in the use of technology, and the role the English language has taken in this process of connectivity by becoming a lingua franca, more stress is laid on interpersonal and ... -
Reading tasks role in situated vocabulary learning.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2018)El presente trabajo fue realizado en la institución Rafael Bernal Jiménez ubicada en Bogotá, Colombia describe un proyecto que hizo uso de la investigación acción para analizar el rol del uso de tareas basadas en lectura ... -
Short stories : Enhancing reading comprehension levels through literature-based instruction.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2024)The present project is set in the action research type within a qualitative research paradigm. This proposal attended to an academical necessity concerning the development of the reading comprehension levels in an EFL ... -
Soft-communicative skills in an EFL post-pandemic class: a holistic approach.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)The present document presents the report of an action research project which attempted to describe the impact of a set of activities designed under the principles of the Holistic Approach with the objective of improving ... -
Teaching EFL in a rural context through Place Based Education : expressing our place experiences through short poems.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2017)Tesis de grado que se propone mostrar los resultados de aplicar una clase con materiales artísticos como elemento de acercamiento cultural para fortalecer las habilidades de expresión oral y escrita en lengua inglesa en ... -
Traditional games : enhancing the intercultural productive competence through ICT.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)Dentro del complejo proceso de aprendizaje y enseñanza de una lengua extranjera como el inglés, existen diferentes habilidades que son relevantes para lograr una comunicación adecuada. Específicamente, en esta propuesta ... -
Undertaking My Emotions : An Action Research Study In A Third Grade EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2024)Este documento describe una propuesta de investigación acción que se centra en el impacto de implementar una serie de actividades basadas en la inteligencia emocional para fortalecer las habilidades de lengua extranjera ... -
The United Nations' Sustainable Development Goals : approaching EFL through the affective domain.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)Para muchos estudiantes, el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE) puede ser una experiencia llena de ansiedad debido a la falta de motivación y de algunos otros factores emocionales incluidos en lo que se ...