
Date
2016-03-11Author
Pedroza Peña, Viviana Alexandra
Henao Rodríguez, Mileydi
xmlui.custom.item.dc_identifier
http://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/5246Metadata
Show full item recordAbstract
This research project takes into account the concepts of aesthetic experience and reading experience, which emerge from the poetic encounter in the classroom. The theoretical constructs examined in the research project are related to the didactics of poetry, the poetic phenomenon, and the aesthetics of reception and how it affects the reader, highlighting thus the emotions expressed by students when reading poetical texts. The pleasure of reading and listening to poetry leads to generating experiences where imagination, sensitivity, and knowledge form an amalgam proper to the human condition. El presente trabajo de investigación parte de los conceptos experiencia estética y experiencia de lectura, suscitados a partir del encuentro poético en el aula. Las concepciones teóricas que se trabajaron giran en torno a la didáctica del poema, el fenómeno poético y a la estética de la recepción y su afectación en el lector. Exaltando así la emoción que acontece en los estudiantes al momento de acercarse al texto poético. El placer de leer y escuchar poesía conlleva a provocar experiencias donde la imaginación, la sensibilidady el conocimiento forman una amalgama propia de la condición humana
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Nodos y Nudos [425]