Show simple item record

dc.creatorMuñoz, Paloma
dc.date2005-03-14
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254
dc.identifier10.17227/01224328.1254
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/4892
dc.descriptionThis report is a pedagogic reflection on the artistic  education in a dialogue with Humberto Maturana's book Human Formation and Training. The reflection tries to show the  art's contribution to a formation of a human being, approaching the role of art in the educational process from a cultural point of view and trying to feel it at the same time, as well as awarding ita certain sense. This suggestion forms an invitation to a debate, a space for living in the charming perspective of perceiving, hearing, playing and meditating of our educational task. It is a pretext to acquire a commitrnent of impelling reflections around  the art and education.en-US
dc.descriptionEsta ponencia es una reflexión pedagógica sobre la educación artística en  dialogo con el libro de Humberto Maturana  Formación humana y capacitación. La reflexión trata de mostrar la contribución del arte en la formación del ser, abordando el arte en la educación con una mirada cultural del sentir y conferir sentido. Esta propuesta es un abrazo para el debate, un espacio de vivirse en el encanto de ver, oír, tocar, reflexionar nuestro quehacer educativo, es un pretexto para adquirir el compromiso de impulsar reflexiones en torno al arte y la educación.    es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254/1242
dc.rightsDerechos de autor 1969 Nodos y Nudoses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNodos y Nudos; Vol. 2 No. 18 (2005): ene-junen-US
dc.sourceNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 18 (2005): ene-junes-ES
dc.sourceNodos y Nudos; v. 2 n. 18 (2005): ene-junpt-BR
dc.source2619-6069
dc.source0122-4328
dc.subjectartistic educationspa
dc.subjectestheticsspa
dc.subjectnothingspa
dc.subjectsensespa
dc.subjectfeelingspa
dc.subjectusefulspa
dc.subjectcultural diversityspa
dc.subjectartistic processesspa
dc.subjecteducación artísticaspa
dc.subjectestéticaspa
dc.subjectnadaspa
dc.subjectsentidospa
dc.subjectsentirspa
dc.subjectútilspa
dc.subjectdiversidad culturalspa
dc.subjectprocesos artísticosspa
dc.titleEl arte en la educación no sirve para “nada”.spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Nodos y Nudos [528]
    Contribuye a la formación de maestras y maestros en ejercicio a partir del intercambio y el reconocimiento de sus propias prácticas y su relación con sus saberes, sus deseos, sus posturas éticas y políticas.

Show simple item record