Show simple item record

dc.creatorGranados, Carlo
dc.date2015-11-04
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/4356
dc.identifier10.17227/01224328.4356
dc.descriptionThis article aims to reflect on the professional development of pre-service English teachers, based on current issues of bilingualism in Latin America, as stated in the two Inter-American Conferences in Bilingual Higher Education; in the National Bilingualism Plan in Colombia and the results obtained by it so far; and finally, the professional development of bilingual teachers based on reflective practices. The paper highlights the risk of limiting English teaching to its instrumental nature due to its origin as a profession, as well as to national institutional policies. Finally, the article proposes to re-think the professional development of pre-service English teachers by incorporating a critical intercultural pedagogy that involves the social, political, and cultural dimensions of English language teaching, as well as a careful analysis of contextual needs.en-US
dc.descriptionEl presente artículo tiene por objeto elaborar una reflexión acerca de la formación inicial de docentes de inglés como lengua extranjera, con base en las problemáticas relacionadas con el bilingu?ismo en América Latina, como fueron señaladas en las dos conferencias interamericanas de educación superior bilingu?e, en el Plan Nacional de Bilingu?ismo en Colombia y los resultados que ha alcanzado hasta el momento, y, por último, en el desarrollo profesional de docentes bilingu?es a partir de la práctica reflexiva. Se señala el riesgo de instrumentalización que corre la enseñanza de inglés, no solo por su historia como profesión, sino también a partir de las políticas institucionales. Por último, se sugiere un replanteamiento de la formación inicial de docentes a partir de una pedagogía intercultural crítica que involucre las dimensiones sociales, políticas y culturales de la enseñanza de inglés, así como un análisis cuidadoso de las necesidades de los contextos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/4356/3625
dc.rightsDerechos de autor 2016 Nodos y Nudoses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNodos y Nudos; Vol. 4 Núm. 39 (2015): jul-dic; 59-69es-ES
dc.source0122-4328
dc.titleTHE INITIAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGES TEACHERSen-US
dc.titleFormación inicial de docentes de lenguas extranjerases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record