Show simple item record

dc.creatorLópez Domínguez, Sonia
dc.creatorMartin Reyes, José Alfonso
dc.creatorCarreño Cardozo, Juan Manuel
dc.creatorDiaz Velasco, Edgar Andrés
dc.date2016-07-01
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/LP/article/view/4451
dc.identifier10.17227/01214128.4451
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/4676
dc.description The project which gave origin to this article arose from the union between two research groups of the Faculty of Physical Education, one of them, from the degree in Recreation and Tourism, called: Ludic, body and society , and another from the degree in Physical Education: Studies in education and bodily experience.  This research aims to study the lines of teacher training  in both programs. In this text we present the study about norms that have regulated the various teacher formation programs in institutions of higher education between 1998 and 2014. This period was chosen taking into account that it was in 1998 when the Ministry of Education proposes itself the task of watching and supervising the academic training programs because of the boom and the creation of several of these programs.en-US
dc.description El proyecto que da origen a este artículo surge de la unión entre dos grupos de investigación de la Facultad de Educación Física: uno de la Licenciatura en Recreación y Turismo, denominado Lúdica, Cuerpo y Sociedad , y el otro, de la Licenciatura en Educación Física, denominado Estudios en Educación y Experiencia Corporal.  Esta investigación tiene por objeto estudiar las Líneas de formación docente  de las dos licenciaturas. En este escrito se presenta un estudio de las normas que entre 1998 y 2014 han regulado los diferentes programas de formación docente en las instituciones de educación superior;se escoge dicho periodo teniendo en cuenta que es justo desde 1998 cuando el Ministerio de Educación se propone la tarea de vigilar y supervisar los programas académicos de formación docente, dados el auge y la creación de varios de ellos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/LP/article/view/4451/3671
dc.rightsDerechos de autor 2016 Lúdica Pedagógicaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceLúdica Pedagógica; No. 24 (2016): jul-dicen-US
dc.sourceLúdica Pedagógica; Núm. 24 (2016): jul-dices-ES
dc.sourceLúdica Pedagógica; n. 24 (2016): jul-dicpt-BR
dc.source2462-845X
dc.source0121-4128
dc.subjectFormación docentespa
dc.subjectEducación físicaspa
dc.subjectRecreaciónspa
dc.subjectInvestigaciónspa
dc.subjectNormatividadspa
dc.titleTeacher training from regulations.spa
dc.titleLa formación docente desde la normatividad.spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywordsTeacher trainingeng
dc.subject.keywordsPhysical educationeng
dc.subject.keywordsRecreationeng
dc.subject.keywordsResearcheng
dc.subject.keywordsRegulationseng


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Lúdica Pedagógica [438]
    Producción investigativa relacionada con la educación, la pedagogía, la investigación y la ciencia en los campos de la educación física, la recreación, el deporte y afines.

Show simple item record