Show simple item record

dc.creatorJiménez Tejada, María del Pilar
dc.creatorSánchez Guadix, María de los Ángeles
dc.creatorGonzález García, Francisco
dc.creatorRomero López, María del Carmen
dc.date2016-06-01
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/4501
dc.identifier10.17227/20271034.vol.9num.16bio-grafia89.95
dc.descriptionHuman sexuality is a subject full of prejudices and taboos and it is on many occasions omitted or treated fairly inadequate in school and in the family. Teachers tends to follow traditional models of sexual education. This model is sometimes superficial or biasedinformation is provided, focusing mainly on the biological component of the individual. With this work, we show how students can learn sexuality using graffiti, a tool universally known. Our sequence is adaptable, depending on the sensitivity and creativity of teachers and students that develops. With these activities we can deduce about sex experiences, real or imaginative experiences of the youth.en-US
dc.descriptionLa sexualidad humana es un tema cargado de prejuicios y tabúes, en muchas ocasiones omitido o tratado de manera bastante inadecuada en la escuela y en la familia. Se tiende a seguir modelos tradicionales de educación sexual en los que se aporta una información superficial o sesgada, centrándose mayoritariamente en el componente biológico del individuo. En el presente trabajo se propone una secuencia de actividades para trabajar la sexualidad con un material universalmente conocido, los grafitis. Se trata de una serie de sugerencias adaptables, según la sensibilidad y la creatividad del profesorado y del alumnado que las desarrolle con las podemos deducir las manifestaciones activas de las experiencias sexuales, reales o imaginativas de esa juventud.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/bio-grafia/article/view/4501/3715
dc.rightsDerechos de autor 2016 Bio-grafiaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceBio-grafía Escritos sobre la biología y su enseñanza; Vol. 9 Núm. 16 (2016): ene-jun; 89.95es-ES
dc.source2027-1034
dc.titleGraffiti: more than ovaries and testes. A work proposal for teachers and studentsen-US
dc.titleGRAFITIS: MUCHO MÁS QUE OVARIOS Y TESTÍCULOS. UNA PROPUESTA DE TRABAJO PARA DOCENTES Y ESTUDIANTESes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record