Los niños y la televisión : ¡cuidado!.

xmlui.custom.addthis-item
xmlui.custom.rm-title
Date
2015-05-27Author
Sandoval Sánchez, Gabriela
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/revistafba/article/view/2979Keyword
EducationMedia
Music pedagogy
Processes
Attention
Educação
Meios de comunicação
Pedagogia Musical
Processos
Atenção
Metadata
Show full item recordAbstract
Este escrito se basa en la investigación realizada en el colegio IED Magdalena Ortega de Nariño con las estudiantes del curso Primero A durante dos años, para la cual se tuvo en cuenta la hipótesis que afirma que una de las causas de la falta de concentración evidenciada en el espacio de la clase de música de las mencionadas estudiantes es el estímulo excesivo de los medios de comunicación. Mediante este ejercicio de investigación se busca aproximar algunas indagaciones realizadas por diferentes autores para probar la hipótesis planteada. Simultáneamente se realiza un trabajo pedagógico musical con el grupo, el cual es narrado hacia el final, para contribuir a desarrollar y enriquecer sus procesos.
Abstract
This article resumes the research carried out in the course of two years with the pupils of First Degree A in the District Educational Institution (in Spanish IED) Magdalena Ortega de Nariño School. For so doing, it was taken into account a hypothesis stating that the lack of focus observed among the students in the music lessons may have, as one of its causes, an excess of media stimuli. Therefore, this investigative exercise aims at approaching some research results brought by several authors in order to verify the hypothesis. At the same time, a pedagogic musical work has been done with the pupils, which is narrated towards the end of the exercise so as to contribute to the development and enrichment of their processes.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional