dc.contributor.author | Rodríguez Murcia, Víctor Manuel | |
dc.contributor.author | Osorio, Angélica del Pilar | |
dc.contributor.author | Peñuela Contreras, Diana Milena | |
dc.contributor.author | Rodríguez, Claudia Marcela | |
dc.coverage.spatial | Bogotá, Colombia | spa |
dc.date.accessioned | 2017-12-13T19:12:00Z | |
dc.date.available | 2017-12-13T19:12:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-958-8650-82-1 | |
dc.identifier.isbn | 978-958-8650-83-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12209/3441 | |
dc.description.abstract | Different publications address the relationship between cinema and pedagogy, but what this book seeks to understand is that there are teachers in training who use cinema in their daily educational practices. The authors of this text believe it is essential to understand the needs of the teacher as a network that allows starting from the subject (his life history, the recognition of his practices and approaches to the usefulness of cinema throughout his experience) and going back to the subject teacher, himself and others, to approach their environment, school, and other education processes in other ways. In this sense, this publication constitutes a connected network between the conceptual analysis of cinema, pedagogy, power and didactics as a deconstructive process of subjectivity and the work of the teacher. | eng |
dc.description.abstract | Son diversas las publicaciones que tratan la relación cine-pedagogía, pero en este libro se busca entender que existen maestros en formación que usan el cine en sus prácticas educativas diarias. Para los autores de este texto es fundamental entender las necesidades del docente como una red que permita partir del sujeto maestro (su historia de vida, el reconocimiento de sus prácticas y acercamientos de la utilidad del cine a lo largo de su experiencia) y regresar al sujeto maestro, a sí mismo y a los otros, para pensar-se de otras formas su entorno, la escuela y los procesos formativos. En este sentido, esta publicación constituye una red conectada entre el análisis conceptual del cine, la pedagogía, el poder y la didáctica como un proceso deconstructivo de la subjetividad y la labor del profesor. | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.publisher | Universidad Pedagógica Nacional | spa |
dc.subject | Cine | spa |
dc.subject | Pedagogía | spa |
dc.subject | Formación | spa |
dc.subject | Maestro | spa |
dc.title | El cine como posibilidad de pensamiento desde la pedagogía : una mirada a la formación de maestros. | spa |
dc.type | book | |
dc.subject.keywords | Cinema | eng |
dc.subject.keywords | Pedagogy | eng |
dc.subject.keywords | Education | eng |
dc.subject.keywords | Teacher | eng |
dc.description.editorial | Memorias y Entramados Educativos y Culturales | |
dc.audience | Comunidad Universitaria, Comunidad Educativa, Investigadores | spa |
dc.relation.eBook | https://www.libreriadelau.com/bw-el-cine-como-posibilidad-de-pensamiento-desde-la-pedagogia-una-mirada-a-la-formacion-de-maestros-universidad-pedaggica-nacional-educacion-y-pedagogia/p | |
dc.type.local | Libro | |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/book | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |