Search
Now showing items 1-10 of 91
Discurso ético y ambiental sobre cuestiones sociocientíficas : aportes para la formación del profesorado.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
This research book presents a theoretical framework and a particular analysis on the following questions: What discourses mobilize in-service and pre-service science teachers when designing didactic units focused on ...
Imperio vs. Multitud. El problema de la biopolítica y la formación.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2014)
This book presents a debate about Michael Hardt and Antoni Negri s work, Empire. In it, readers will find a broad discussion based on particular notions resulting from it, about issues specific to the contemporary debate ...
El cine como posibilidad de pensamiento desde la pedagogía : una mirada a la formación de maestros.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2014)
Different publications address the relationship between cinema and pedagogy, but what this book seeks to understand is that there are teachers in training who use cinema in their daily educational practices. The authors ...
Entre líneas, trazos y visiones : modos de pensar y realizar la enseñanza del dibujo.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
This book seeks to provide a space for reflection about drawing as a discipline of the visual arts, from its teaching and learning methods and in relation to its historical and conceptual aspects. The authors used the ...
Bitácora para la Cátedra de la Paz.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2016)
In order to consolidate a favorable scenario to pedagogically address the practices, reflections and perspectives regarding the materialization of the Colombian society s consecrated right to peace, Universidad Pedagógica ...
Los filósofos y la educación : formación didáctica y filosofía de la educación.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2014)
This text is the product of the discussions about the relationship between philosophy, pedagogy and didactics held in different scenarios by research groups Formación y Antropología Pedagógica e Histórica (FORMAPH), from ...
Geometría plana : un espacio de aprendizaje.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
The main purpose of this book is to crystallize the methodological approach that can be used in a course on Euclidean flat geometry. Such a methodological approach is described through the type of tasks given to students, ...
Formación y experiencia en la universidad.
(Editorial Universidad Pedagógica Nacional, 2016-01-01)
Asistir a la crisis de la formación en la universidad actual denota para el autor una posibilidad de interrogación y de repensamiento sobre las posibilidades éticas y políticas del propio proyecto universitario. El artículo ......
Las prácticas evaluativas como proceso holístico en y con el otro.
(Editorial Universidad Pedagógica Nacional, 2014-12-03)
Este documento hace parte de dos investigaciones llevadas a cabo en estudios del programa Maestría en Educación, a partir de las cuales se abordaron los temas de las prácticas evaluativas y la alteridad en la formación de ...
Hacia un giro fenomenológico hermenéutico en la pedagogía. El asunto de la experiencia en la pedagogía.
(Editorial Universidad Pedagógica Nacional, 2014-05-25)
La presente comunicación da cuenta de un primer avance de la investigación teorética “Hacia un giro fenomenológico hermenéutico en la pedagogía” desarrollado por los autores con el objetivo de dar cuenta de la constitución ...